Gå til innhold

han står ikke på beina enda. 5 1/2 mnd. gammel.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår står fremdeles ikke på beina sine. Han synker bare sammen. Kan kjenne antydning til muskler der innimellom, men ikke sjans i havet at han vil stå på de beina. Flere som har barn som ikke har stått på bena før litt sent? Han er generelt litt potetsekk i kroppen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ei jente på 5,5 mnd.hun er heller lite interessert i å stå. helsesøster sa at det kommer seg etter hvert.ingenting å bekymre seg over.

min andre datter hoppa i fange da hun vae 4 mnd. så alle er forskjellig.

så vi får bare vente, øver litt innimellom med mini da, slik at hun skal få lyst til å stå:)

Skrevet

Dette er ikke noe å bry seg om, tror jeg spurte om det samme for noen mnd siden.

Min er nå 8 mnd, og har nå mer kraft i beina, det kommer!

Han var helt myk, er fremdeles litt myk synes jeg, men kommer seg.

Jeg gikk til fysio pga favorittside, går der enda, og jeg spurte om det der. Det er forskjell på barn sa hun.

Men: vi skal ikke øve med dem, det styrker ikke kroppen, bare stive ben. Hun er veldig på det der- ikke hoppe fanget!

Regner med at barnet ditt har lært seg å rulle og alt ellers ser fint ut. Det er ikke noe galt med ham iallefall.

Høres ut som min gutt, potetsekk. Styrk magemusklene ved å holde ham igjen når han vil rulle over på magen. Hold på hoftekammen slik at han må jobbe litt ekstra for å komme over. Visstnok det beste treningsrådet

Skrevet

Det er da ikke sent. Eller mener du han ikke står på fanget deres og sparker fra med støtte?

Min førstefødte begynte ikke å reise seg før han var nesten året. Han gikk ved 15 mnd. Rullet rundt ved 5mnd.

Treg på det meste av det fysiske, men veldig flink når han endelig prøvde seg. Gikk aldri på trynet som mange av de tidlige gjør. Barn er forskjellige.

Skrevet

jeg mente han ikke står i fanget. Han ruller ikke heller. Men han prøver å rulle. Rullingen var ikke noe problem sa helsesøster, det var vanlig etter 6 mnd. mens en undersøkelse fra USA sier at gjennomsnitts alder for å rulle er 4,7 mnd. Så denne gutten er treg. Holdt hodet sent også. Håper det retter seg etterhvert. Begynner på en måte å tenke at det kan være noe med muskulaturen hans.

Skrevet

her er det motsatt "problem". snuppa vår på 3mnd vil bare stå og blir sint når vi holder ikke ho oppe slik at ho kunne hoppe. fysioterapeuten min mente at ho var alt for tidlig ute :)

Skrevet

min på snart 3 mnd vil ikke noe annet enn å stå..så jeg blir fort sliten i hendene. Trudde kanskje det var litt tidlig for føtene hans at han stod jeg..men er kanskje ikke det da?

Skrevet

Men hallo, han er da bare 5 mnd... Tror virkelig ikke du bør bekymre deg.

Skrevet

Om 2 uker er han 6 mnd. Jeg ville ikke bekymret meg om ikke jeg hadde sett alle de andre på barseltreff og ellers som er mye sterkere enn han. Jeg har ikke møtt en annen "potetsekk" enda jeg. De andre er så rette og fine og sterke att.

Skrevet

På lekegrinda.com com står det under faresignaler 7-9 mnd:

-ikke klarer å bære noe vekt med føttene.

Innen 8-9mnd står han nok, det gjør min nå, som sagt tidligere akkurat lik deres.

Måtte bare nevne det, forstår den gnagende uroen din.

Er han litt stor og tung er det også medvirkende årsak sa fysio

Skrevet

okei. så om ett par mnd. kan jeg reagere om han ikke står på beina. takk for svar... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...