DetERlovÅhåpe<3 Skrevet 15. november 2008 #1 Skrevet 15. november 2008 meg og samboeren min har prøvd nå i 1 år. noen som vet om det er like stor sannsynslighet for å bli gravid om man har sex flere ganger om dagen, eller om det er lurest og spare opp litt og derfor bare ha sex 1 gang om dagen? og hvor lenge har dere prøvd?? prøver dere hver dag? hvor mange ganger osv?? vi begynner å bli temmelig desp etterhvert. føler alle andre får barn, og her sitter vi og sliter, mens alle andre blir gravid etter den andre:(
nadjahe Skrevet 15. november 2008 #2 Skrevet 15. november 2008 hei... nei flere ganger om dagen er ikke vits, for sædcellene kan leve opptil 72 t inni deg, så egentlig er det nok med annenhver dag, dette er også anbefalt av gynekologer og leger.. Vi har prøvd i 3 år å få nr 2 har gått på kur nå... har dere tatt spermprøve og vært hos en gynekolog da? vi har hatt problemer fordi jeg har hatt noen cycster men nå ser det ut til å løse seg iallefall, for nå har jeg 2 egg som jeg venter på å skal løsne:) men annenhver er mer en nok... men er du usikker, prøv med en gang om dagen...
babyboom84 Skrevet 15. november 2008 #3 Skrevet 15. november 2008 hei hei vi har prøvd litt over 1 år nå og føle også at alle andre blir gravide......kan være ganske tungt av og til.har ikke sagt til noen at vi prøver.vi er begge 24 år å har ingen barn fra før.vi har sex annen hver dag ca og det var det gynekologen anbealte når vi var å sjekket oss.jeg ble ihvertfall letter til sinns etter å ha fått konstatert at alt var ok. jeg er akkurat inne i min første pergo mnd så håper dette hjelper. har dere vært på noen undresøkelser? lykke til
pusejenta2 Skrevet 15. november 2008 #4 Skrevet 15. november 2008 Jeg har holdt på i 3 år hehe. Mener da at jeg har byttet mann i mellomtiden. Jeg er 22,han 23 og føler at alle her ogsa får barn rundt meg. Var hos gynokologen sist mnd og fikk noen hormon piller.Gikk på de i 10 dager som han sa og de skulle visst gjøre meg lettere gravid.Nå er jeg i EL sa venter som bare det.Vi begge har spist sardiner og nøtter som bare det denne uka.Og han har trent mens jeg har tatt handvaskingen og husarbeidet:0)
DetERlovÅhåpe<3 Skrevet 16. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. november 2008 tusen takk for svar, og håper på flere slike, ja han skal teste seg i desember, og jeg har tatt noen blodprøver for å sjekke hormonene som jeg venter å få svar på innen 2 uker:) håper jeg får noe av legen, og at vi snart får barn:) og lykke til dere andre:)
Nerak 2x pp Skrevet 16. november 2008 #6 Skrevet 16. november 2008 Vi har holdt på siden mars 07. Jeg er 27 og han 29. Hans store ønske var å bli pappa før han blei 30, men det blir han jo ikke. Vi fikk nettop svar på hans test fra kvinneklinikken, og der var det kun 2 bevegelige spermier i prøven, og for få totalt, til å kunne gjennomføre "sperm-testen", så generelt usikkert når han skal få bli pappa.
lioness* Skrevet 16. november 2008 #7 Skrevet 16. november 2008 Er 30 år (mannen min er 33) og vi er i ca 22 pp. Dvs drøyt halvannet år. Startet vel i april 07 ca.
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 16. november 2008 #8 Skrevet 16. november 2008 Vi er begge 22 år. prøvde 2 år på første mann, har nå prøvd 2 år på nr.2 jenta vår klarte vi å få til etter pergotime og akupuktur. denne gangen har vi prøvd pergotime uten lykke, hatt ett negativt IVF forsøk og er nå i gang med 2.IVF forsøket. Hos oss haster det fordi jeg er i tidlig overgangsalder, det er dette som gjør det så og si umulig for osss å bli gravid
*Ønskergjerne* Skrevet 17. november 2008 #9 Skrevet 17. november 2008 jeg å samboer er begge 23 år.. vi har vært prøvere i 15 pp - eller nesten 1,5 år... håper d blir spire i oss alle snart!!! blir lei meg når jeg ser andre bli gravide lett som bare det.. er ingen som vet vi prøver da.. så hadde vært moro å få spire,å så vente te uke 12,el lengere m å si noe,for å overraske familie å venner:=) ikke vært på utredning ennå.... håper d skjer av oss selv snart... øm i puppene idag,er vel ca EL,å vi koste oss før samboer reiste på jobb. fri idag jeg...
DetERlovÅhåpe<3 Skrevet 17. november 2008 Forfatter #10 Skrevet 17. november 2008 får håpe dere har en liten spire inni der nå da:) jeg har EL denne uken, så nå håper vi det skjer noe snart:) er kjempe kjekt at andre vil dele sine historier, og håper det blir enda flere:) og at vi alle får barn snart:D blir jo så frustrert når jeg får mensen, og det går hardt utover samboeren desverre, men han skjønner ihvertfall hvorfor:) skal spørre legen om det går an å få pergoT snart. er så lei av å vente, og virker jo som du ikke trenger å prøve så lenge med det.. hva må til for å få pergoT og hvor lenge må man prøve? noen som vet hvor stor sannsynlighet det er for å bli gravid når man går på det?
babyboom84 Skrevet 17. november 2008 #11 Skrevet 17. november 2008 hei igjen tror det er litt individuelt om når man får pregotime alt etter hva som er årsaken til at man får det,men tror de fleste leger vil nok undersøke både mann å kvinne før de gir pergo,iallefall det min lege sa til meg. har bare hørt at sjansene blir større,men ikke alle blir gravide på 1 forsøk.på pakningsvedlegget står det at det er større sjansje for at flere egg blir befruktet så vil jo tror å håpe det er gode muligheter for at et egg ska bli befruktet. jeg fikk pergo etter vi hadde undersøkt oss å med prøving nesten 1 år.det er som sagt min første runde med pergo å har akkuart hatt el å det kjente jeg VELDIG godt,bruker ikke å merke noe til vanlig.så er veldig spent på om det skjer noe.... men så lurer jeg på en ting dersom ikkje pergo funker.....etter man evt har gått på enkel,dobbel å kanskje trippel kur hvor går veien videre i prøvingen?? ivf kanskje?noen som vet eller kanskje har erfaring med dette?? håper vi alle får oss den største gaven i livet til jul,en positiv graviditetstest
storeønsker Skrevet 17. november 2008 #12 Skrevet 17. november 2008 meg og min mann har prøvd i 28 pp no! er driiiit lei ja.. hehe.. min første pergo no! legen har funnet ut at eg trenger hjelp til å få eggløsning.. holder på i bingen annen hver dag! jeg er 24 år og han er 25! ja føler alle blir gravid rundt meg og....=(
nadjahe Skrevet 18. november 2008 #13 Skrevet 18. november 2008 jeg er snart 25, han er 36.. prøvd i 3 år med nr 2 vi...nr 1 kom kjempefort og uten hjelp... nå fikk jeg pergo, og fikk egg, var på UL igår, fikk sprøyte så egget skulle løsne:) så nå skulle vi bare ha samleie å kose oss.. og inn på ny UL på fredag:)
ny83 Skrevet 18. november 2008 #14 Skrevet 18. november 2008 jeg er 25, og han er 27. vi prøvde først i 10 måneder, så blei jeg gravid, var på ul i uke 18, bebyn hadde flere alvorlige missdanelser og ville ikke overlevd, så etter noen dager ble fødselen satt i gang. og jeg fødte en nydelig liten jente. er nå i 9pp siden jeg mista, og d eneste jeg tenker på er og bli gravid igjen. har ikm denne uka så håper og håper:) hvis jeg ikke har blitt gravid innen 3 måneder begynner vi med utredning. håper vi alle her inne får en spire snart, d fortjener vi!!!
nadjahe Skrevet 19. november 2008 #15 Skrevet 19. november 2008 BABYBOOM 84 hei jeg fikk beskjed av min gynekolog at når jeg har prøvd i 3 mnd med pergo, så skal vi til St.Olav for IVF...
tegneseriedama Skrevet 20. november 2008 #16 Skrevet 20. november 2008 Hei, jeg er 34 og mannen min er 33. Vi har prøvd i 13 mnd nå. Har planer om å be fastlegen min om en utredning nå etter nyttår. Vi har ingen barn fra før.
*Babyønske* Skrevet 20. november 2008 #17 Skrevet 20. november 2008 Hei hei... Jeg er 23 og mannen min er 24...Vi har snart prøvd i 12pp, har akkurat fått beskjed om at mannen min har dårlig sædkvalitet, ble utrolig lei oss *snuffs* Så no blir det nok prøverør på oss...Vi SKAL få dette til sammen...Det er sikkert å visst... Vi har ingen barn fra før.... Masse lykke til jenter
DetERlovÅhåpe<3 Skrevet 20. november 2008 Forfatter #18 Skrevet 20. november 2008 huff, nei det var nok ingen grei beskjed å få men da blir du nok sikkert gravid med IVF= prøverør satser på det da. hvis noen blir gravide i mellom tiden her inne, så må dere si ifra meg og samboeren har prøvd i 13pp nå, jeg er 20 og han er 23. jeg har vært gravid for 3 år siden med en annen, så jeg vet at jeg kan bli gravid, men lå på meg en hel del etter det og har desverre ikke klart og gått ned igjen. jeg er 165 og veier rundt 80 kg. har kraftig beinbygning også, så det har jo litt å si. men er redd det er noe med han, eller at vi ikke passer sammen som gjøre at det kan være vanskelig?! eller at eggene ikke greier å feste seg?? noen som har fått høre at de kan/eller har problemer med det??? er ikke så mange som snakker om sånt, men sæden til mannen. så hvis noen har det problemet, så vær så snill svar:) lurer på hva man gjør da? og fortsatt masse lykke til jenter:)
*Silje*spiresnart*Prøvd.i.5år Skrevet 21. november 2008 #19 Skrevet 21. november 2008 Har ikke hatt mensen siden September, men har testet negativt. Skjønner igrunn ingenting, så kommer ikke tanta snart så skal jeg kontakte legen. For er så utrolig kjedelig å gå sånn her. Får igrunn bare vente å se! Selvom jeg er utrolig lei denne ventingen og en kjempe teit sykluss som bare tuller! Det å ha prøvd i 34 mnd merker man på forholdet til tider, men er enkelte folk som ikke skjønner det. For det er de som blir gravide med en gang, og andre som virkelig må streve. Det er virkelig ikke noe moro å være en av de som strever, for det er tøft! Ihvertfall når man virkelig ikke har ett større ønske enn å få baby. Så til dere som strever, ikke mist troen. En dag vil det bli vår tur:) Tenk hvor stolte vi er da. Ikke minst tenk hvor hardt vi har jobbet for å få en liten i våre armer, vi kommer til å bli kjempe flinke mamma'er! Prøver så virkelig å være glad på mine venners vegne som er gravide, men er ikke så lett som man skulle ønske! Er det bare jeg som er sånn? Hvorfor skal det være så vanskelig? Føler meg så sinnsykt misslykket når det ikke klaffer for oss, men for alle andre i vennekretsen. De spør HELE tiden om vi har blitt gravide, og de veit vi sliter og at den dagen jeg blir det kommer jeg til å si det. Jeg startet en ny blog som bare skal handle om prøvinga, for det er så mange der ute som lurer på hvordan det går med oss. Og det er utrolig koselig å vite at det er så mange som tenker på oss, det setter vi utrolig stor pris på! Per idag har jeg ikke hatt mensen som sagt siden 16-20 September. Har testet negativt idag, så begynner å lure. Er ikke første gangen jeg er over, og det er veldig frustrerende. Så om jeg ikke er gravid denne gangen og mensen kommer, skal jeg kontakte legen og spørre om hvorfor mensen uteblir så mange ganger. Så om noen vil innom å følge oss så bare spørr etter link:) Dette var dagens syting fra meg, takk for at du leste.
DetERlovÅhåpe<3 Skrevet 23. november 2008 Forfatter #20 Skrevet 23. november 2008 er så enig med deg Silje. hva er linken til siden din da?
Linnea05 Skrevet 25. november 2008 #21 Skrevet 25. november 2008 Hei Er helt ny her... Jeg er 34 år og mannen min er 36. Vi har en liten prinsesse på 3,5 år og har prøvd å få nr. 2 i snart 18 mnd. Vi brukte lang tid på å få første mann og håpet så inderlig at det ville gå lettere nå, men neida... (",) Er selvfølgelig overlykkelig over å ha fått Linnea (har en tett eggleder) og prøver virkelig å unne alle rundt meg som blir gravide men noen ganger må jeg innrømme at det er vanskelig. Gynekologen mener at vi bør prøve hormoner nå. Er det noen som har noen erfaringer? Hva er egentlig Pergo?
melina, glad mamma Skrevet 25. november 2008 #22 Skrevet 25. november 2008 Hei Jeg er 32, og mannen 31. Vi har prøvd i 8 år, og immelomtiden har vi adoptert en gutt som nå er 2 1/2 år. Mistet 9 stk, og er nå igang med nok et IVF forsøk. Ga opp alt det å få egenfødte i 2005, men etter MA i uke 14 i høst, ønsker vi å prøve fryseforsøkene vi har igjen fra 2.IVF. Ingenting galt funnet, tatt alt en kan ta av tester. Så alt er fint, er bare en av dem som ikke klarer å holde på den lille spiren. Nå håper vi akupunktur, varmeflaske på magen, ekstra folat, omega-3, kiropraktor pga låsninger nederst i korsryggen og Klexane (blodfortynnende) fra vi starter hormonbehandlingen kan være med på å hjelpe oss til å få en liten baby. De mener at jeg har for dårlig blodstrøm i livmoren, noe som fører til at fosteret ikke får næring og dør. Men forsøkene gjør vi kun frem til sommeren 2009. Er det ikke noen på vei da, blir det en adopsjon til :-) Så for meg er fremtiden lys tross alle nedturer )
DetERlovÅhåpe<3 Skrevet 25. november 2008 Forfatter #23 Skrevet 25. november 2008 utrolig trist å høre, 8 år ja det er laaaaang tid, men kanskje det plutselig skjer noe en dag? aldri gi opp håpet:) er jo kjekt å høre dere har adoptert også, alle vil selvfølgelig ha noen egne barn, men å adoptere gir jo en så stor mening med livet. det er jo barn som virkelig trenger deg:) lurer litt på pergo jeg også.. noen som kan svare?? hvorfor får folk pergo? pga hormoner eller? hvor lenge tar man det?
Såså Skrevet 26. november 2008 #24 Skrevet 26. november 2008 Ikke vær triste, vet det er vanskelig men for de fleste ordner det seg til slutt. Skulle ønske jeg hadde sett denne noen år siden. Er 26, mannen og. Vi følte oss som verdens yngste slitere da vi begynte å prøve noen år siden. Alle andre var liksom 35, ikke 22. Prøvde hardt å glede meg over andres graviditeter, men uten særlig hell. Utrolig irriterende, spes. de som blir gravide uten å engang prøve!!! Dette er selvfølgelig helt irrasjonelt, men det hjelper ingenting å være klar over det. Var mest trist på egne vegne, og følte meg veldig alene. Ingen av de nærme vennene hadde barn enda. Men jeg snakket med noen som var ca 35, og de kjente mange på sin alder som trengte litt hjelp. Men nå er vi gravide på ivf og babyen sparker masse mens jeg skriver. 23 uker og skikkelig pigg! Og sex har endelig blitt gøy igjen(men utfordrende: føler meg som en flodhest). Skulle ønske jeg hadde vært litt roligere de siste årene. Gubben var bombesikker på at det ville ordne seg, og han hadde rett: første ivf gikk som en drøm. Jeg var skeptisk og negativ, men tenkte at dette er en vei vi bare må kjøre ferdig til enden(som blir et barnløst liv i ensomhet), og det er ikke noe å gjøre med. Nå tenker jeg det kanskje var litt dumt å være så fatalistisk! Lettere å tenke sånn i etterkant da, skal jeg ærlig inrømme. Ivf går dessuten helt greit bare man er motivert. Eneste skumle var egguttak, men man får bra dop og personlig var jeg veldig i slaget da, spøkte masse, kjente lite, brydde meg enda mindre. Så lykke til og gled dere til å bli gravide:) Det er en lei prosses men det er masse håp også. Om ikke annet så setter man pris på hvilken gave et barn er, og får justert perspektivet på prioriteringene i livet.
ny83 Skrevet 26. november 2008 #25 Skrevet 26. november 2008 å så bra skrivi såså jeg blir så glad når jeg leser at slitere får d til til slutt! jeg er en av de som tnker på beby hele tiden og stresser med og bli gravid. alle vennene våre har barn eller er gravide, føler d bare er vi som ikke får d til, men heldigvis kan man få litt hjelp. pergo er hormonkur som gjør at flere egg løsner sånn at d er større sjans for befruktning. venninna mi fikk d og blei gravid på første forsøk. jeg prøvde og få d men måtte vente til d hadde gått et helt år fra jeg mista. må ha utredning før man får d.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå