Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 14. november 2008 #1 Del Skrevet 14. november 2008 Jeg er 75% student. Har kontrakt som tilkallingsvikar, men jobber rundt 70% ca.. Jeg har termin i juli 09 og er i skole og jobb nå og har vært i jobb siden mai. Jeg har ikke tjent mye dette året, men fra forrige og denne mnd (og mest sannsynlig fremover) tjener jeg ca 20 000 kr-25 000 kr pr mnd brutto. 1. Er det slik at de regner ut gjennomsnittet av de 6 beste mnd av de 10 siste? Eller hele dette året? For det siste blir ikke gunstig.. 2. Får jeg noe fra lånekassen? Har 75%utbetalinger i mnd nå. 3. Om man får foreldrepenger og ikke bare den engangsstønaden, får jeg fra lånekassen samtidig da? 4. Hvis jeg velger å være 80% i perm, og får disse to stønadene, kan jeg jobbe en dag i uken ved siden av da? Eller mister jeg retten til støtte? 5. Hvordan kan far ta ut sin perm? Kan han ta en dag i uka, med sin opptjening, eller følger han da min? Masse spm i første omgang.. men er ikke i noen a4 situasjon akkurat.. og skulle vært deilig å kunne vite hva vi kan rutte med.. Og om vi har råd til at far har litt permisjon fordelt utover alle mnd... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139109904-student-og-jobber-h%C3%A5pl%C3%B8st-%C3%A5-regne-utmange-spm/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #2 Del Skrevet 14. november 2008 1. det er kun arbeidsledige som får regnet de 6 beste av de 10 siste mnd. Som regel ser de på siste mnd før du går ut i permisjon, men om det er store variasjoner ser de på de 3/6 siste mnd og av og til enda lengere tilbake. 2. Om du er oppmeldt til studie neste år kan du søke om permisjon og få fødselsstipend fra lonekassen. om du ikke er meldt opp til studie neste år får du ingen ting. 3. Du kan få foreldrepenger fra jobben og fra lånekassen samtidig. Husk å ikke tjene over grensen for lånekassen. 4. Du kan ikke både være i permisjon og jobbe da må du ha skriftlig avtale med jobben og ta gradert uttak av foreldrepengene. Men jeg er usikker om du har lov til \å ta ut gradert uttak når du er student. 5. Far kan velge selv hvordan han vil ta ut fedrekvoten men han kan ikke ta det de første 6 ukene. Du må ha jobbet minst 50% i opptjeningstiden og han må ha jobbet 6 av de 10 siste mnd før han begyner uttaket. Han får sin lønn opp til 6G i den % dere har valgt. Du får ikke foreldrepenger de dagene han tar fedrekvoten. Lykke til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139109904-student-og-jobber-h%C3%A5pl%C3%B8st-%C3%A5-regne-utmange-spm/#findComment-139110441 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå