Gå til innhold

Frostanfall - samme som på skravle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kom hjem fra sykehuset i går og i dag har jeg hatt 2 frostanfall. Jeg ringte til barsel men de sa bare at jeg skulle ta kontakt igjen hvis jeg hadde feber og det har jeg ikke hatt.

Men hva kan det være??

Jeg ser ikke helt at det kan være brystbetennelse - jeg har kommet over kneika med blødende og såre brystvorter, i går var det ene riktig nok ganske rødt og hardt, men det har gått over etter at jeg har massert og pumpet som en gal - fortsatt litt harde kuler men ellers er brystet mykt.

Jeg ser liksom ikke helt at det kan være betennelse heller.

Jeg hadde keisersnitt men såret er helt fint.

Kan det være hormoner og nerver (mangel på søvn?) Noen som har opplevd noe lignende? Det er utrolig ekkelt!!!

Skrevet

jeg hadde det samme da jeg fødte mini. kom over på sykehushotellet et par timer etter fødselen og akkurat når sambo og eldste gikk hjem fikk jeg den frysebyen. skalv og klarte omtrent ikke å gå. hoppet i dusjen og tok en laaaaaang dusj. så gikk det over... kom igjen om kvelden. jeg lå under dynen og SKALV med alle klærene på. men det gikk over.. fikk det ikke igjen etterpå...

fikk disse anfallene samme dagen som jeg fødte..

Skrevet

Jeg fikk også slike frostanfall rett etter at jeg kom hjem. Jeg fikk disse anfallene på kveldene og den tredje kvelden ble det så ille at jeg stivnet helt i føttene. Hadde da over 40 i feber. Dro til legevakten og det viste seg at jeg hadde fått brystbetennelse. Jeg hadde også noen kuler i det ene brystet men selve brystet var ikke noe hardt eller ømt. Jeg hadde heller ikke feber de første dagene. Kanskje det er begynnende brystbetennelse til deg også?

Du bør uansett forsøke å få bort disse kulene. Hos meg hjalp det å legge på ei varmeflaske 20 min før amming/pumping og ta nesespray 5 min før. Brystvortene blir veldig fort ømme når en pumper så anbefaler deg å kjøpe en god krem å smøre dem med. De med Lanolin er veldig gode. Selv brukte jeg Lanacare sin og den funka veldig bra synes jeg. Sårheten forsvant med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...