Gå til innhold

Noen gode råd om søskenvogn??

to_tette?

Anbefalte innlegg

Ønsker meg råd fra dere "drevne" :) Kan dere dele deres erfaringer med søskenvogner med meg, så blir jeg veldig glad

Jeg kommer til å få to barn med 22 mnd mellomrom. Jenta mi blir storesøster 2 mnd før 2 års dagen.

Jeg regner med at en 2-åring fremdeles har behov for vogn? (Jeg har ihvertfall behov for å ha styr på henne... så hun ikke løper overalt og forsvinner ut i gata osv...)

Lurer på hvor lenge eldste jenta vil ha behov for å sove i vogn om dagen?

Hvis hun ikke skal sove, endrer det kanskje type vogn jeg har behov for. har nemlig en phil&teds sport vogn, der hun kan sitte i et lite sete over bagen, men setet er veldig kort i ryggen, setet kan ikke lenes tilbake, og hun kommer ikke under kalesjen. Fordelen er at den ikke tar mer plass i bilen enn en liten reisetrille, så kommer til å være kjekk hvis jeg skal ha med begge to på en liten bytur. Kommer ganske sikkert til å kjøpe ny søskenvogn. Vet det finnes seter som man setter oppå bagvogna, men det er ikke aktuellt, emmaljunga vogna mi er allerede for tung med bare en unge...

I tillegg ønsker jeg meg tips om type vogn, har sett på Carena double swing og TFK twinner duo twist (som er mer enn dobbelt så dyr! ny i høst)

Det er viktig for meg at jeg kan ha baby-bagen vendt mot meg.

Fortsetter under...

ja, det tenkte jeg jo på en gang tidligere :)

det er jo ikke så mye den største sover på dagen lenger.

men får han plass under kalesjen?, det føles som det blir litt "nakent" hvis det blir litt ruskevær. får vel ikke plass til voksipose el.l. i søskensetet hvis han sitter på toppen?

Nei, eller til å begynne med kom han under kalesjen.. og var det dårlig vær hadde jeg på trekket.. og han satt under han og.. Jeg synes det var trangt med pose og hadde derfor på han utedress osv i vogna.. det han ville ha på seg om han gikk ved siden av.. Det var jo ingen garanti at han ville bli sittende i vogna da han var to år.. så like greit å ha på nok klær uansett.. om sommern og sånt hadde han bare et teppe, om han frøs.. :)

Størstemann ble storebror da han var 19 mnd., så ganske lik aldersforskjell som du. Vi har Phil and theds søskenvogn, og den dekker vårt behov. Det har aldri vært behov for at begge to skal sove i søskenvogna samtidig. For det første så sover minsten to ganger på dagen, mens størstemann sover rundt kl 12.00 og da er jo minsten våken. Det er jo føst og fremst til henting i bhg. og når vi er på ulike turer vi trenger vogna. Vår toåring vil ofte gå, og da er det kjekt at vi kun har ei enkel vogn istedenfor å drasse med ei stor og brei tvillingvogn. Det er jo ikke så lenge fremover at toåringer sover heller da.

Vi har OTH Urban Jungle's Duovogn og er superfornøyd. Har 14 mndr mellom mine to gutter. Bagen er mot deg. Det er riktignok liten, men har kuttet ut bagen allerede (18 mndr og 4 mndr pluss) og minsten ligger i sportsvogndelen som kan legges ned. Begge sover godt i denne vogna og den er liten samt lett og trille! Lykke til.

Dyr denne også, men tror de hadde tilbud nylig på Barnas Hus. Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...