lengter daler ned i skjul... Skrevet 14. november 2008 #1 Skrevet 14. november 2008 ligger babyen mye for seg selv? på gulvet? i vippestol? eller har dere dem mest i fanget når de er våkne? er de våkne lenge om gangen? vil de ligge lenge alene?
Gjest Skrevet 15. november 2008 #2 Skrevet 15. november 2008 Når lillegutt var så liten, prøvde jeg å la han ligge på teppet på gulvet under babygymmen så ofte som mulig, han elsket også å ligge i vippestolen, kunne legge ryggen så og si helt ned. Tok bare med meg vippestolen rundt i huset hvis jeg skulle gjøre noe. Han igrunn vært ganske tålmodig til å ligge alene, vet ikke om det er fordi jeg var flink å la han ligge en del å pludre eller om han er sånn av natur. Bar ikke mye rundt på ham i det hele tatt. Koste jo på fanget med jevne mellomrom også da.
blockarella Skrevet 15. november 2008 #3 Skrevet 15. november 2008 Lillegutt ligger en del for seg selv, både på gulvet (på magen og på ryggen), og i vuggen under uroen. Han ligger også ved siden av oss i sofaen, kanskje spesiellt om kvelden da han gjerne vil være i nærheten av oss. Men synes også det er godt å ha ham i armene og kose litt, snart farter han vel rundt såpass at det blir dårlig med kos, hehe... Begynner å se litt rytme på våken- og soveperioder nå etterhvert. Om morgenen er han våken et par timer før han har en laang hvil ute i vogna. Deretter er han stort sett våken 1 - 1 1/2 t mellom hver lille hvil. Han har ikke noe imot å ligge alene om dagen, bortsett fra på magen, hehe, da blir han skikkelig fornærma! ;-) Litt mindre tålmodighet på å være alene om kvelden...
Mamma til lille M&L Skrevet 15. november 2008 #4 Skrevet 15. november 2008 Marhea blir 6 uker på mandag, og hun ligger lite for seg selv når hun er våken foreløbig. Synes hun er såpass lite våken om dagen foreløbig at jeg gjerne vil bruke den tiden sammen med henne..så da blir d ofte kos i fanget, eller at vi ligger på soffaen/gulvet og har laaange meningsfulle samtaler Bruker vippestolen litt innimellom når jegmå få gjort ting, den er både lyd og lys i, så der koser hun seg:)
Lillepusen-78 Skrevet 15. november 2008 #5 Skrevet 15. november 2008 Gutten ¨år er 7 uker. Han sover fra ca 23.30- 03 og får mat. Sover igjen frem til ca 08 og får mat. Bruker GOD tid på alle stell, for han koser seg sånn på stellebordet og med å ligge naken. Etter "lek og prat" på stellebordet sover han ute i vognen et par timer før han får mat igjen ca 12. Ligger litt på gulvet med ham etter det. Så er det ut på tur med vognen, og da sover han gjerne 2-3 timer. Så er det mat igjen ca kl 16. Etter det ligger vi på gulvet og synger, bruker babygym osv. Pleier å ligge sammen med ham, for da har han liksom sovet så mye.... Sover kanskje 1 times tid igjen før det er mat. På kvelden er han mer våken, og litt mer urolig og får litt oftere mat. Kan være våken 3-4 timer i slengen da, men så blir han gjerne overtrøtt, og da sliter han med å finne roen og det blir litt kaving. Ellers bruker vi vippestolen litt, han liker seg godt i den. Han er nok ikke veldig glad i å ligge alene, men han får heller ikke mulighet til å prøve seg så mye for jeg henger på ham ;-) Han roer seg ikke så veldig på fanget synes jeg. Har litt "dårlig samvittighet" for det nesten, for tenker at det er bra for ham med mer kroppskontakt. Men jeg ammer i ca 1 time pr måltid, koser mye på stellebordet og ligger på gulvet osv, så kan jo hende han får den kroppskontakten han trenger på denne måten. Han sovner best og lettest når han ligger for seg selv.... Hva med deg og din? :-)
lengter daler ned i skjul... Skrevet 15. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. november 2008 jeg har begynt nå siste dagene å legge han påå gulvet under babygymmen, han liker det en stund, men ikke kjempelenge, plutselig er han trøtt eller sulten. men 15-20 min kan han ligge. ellers sitte i vippestolen innimellom. skal prøve å venne han litt mere til å ligge alene. storebror har aldri vært flink til det.
<3tobarnsmor<3 Skrevet 15. november 2008 #7 Skrevet 15. november 2008 Jenta mi er 7 uker og ligger ofte for seg selv i vippestolen. Har ikke babygym å slikt enda, tenkt at hun sikkert får slikt til jul Men hun storkoser seg i vippestolen. Hun har mange dupper der om dagen som varer i ca 2 timer. Når hun vokner så er det kosing i fanget, pupp og bleieskift Så når jeg sitter henne i vippestolen så sovner hun igjen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå