Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #1 Skrevet 14. november 2008 det er litt slitt men må bare vaske med hand en gang vasket med ull vaskemiddel på ull programm - ble ikke vasket godt på kne og rumpa da måtte jeg bare ta det med hand... samme med dere? hvilket programm og vaskemiddel bruker dere?
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 14. november 2008 #2 Skrevet 14. november 2008 Snakker du om ullfóret inni nå? Det vasker jeg med ullsåpe fra nøstebarn på ullvask program. Dressen vaskes på 40 grader med teck wash. Blir rent her altså.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #3 Skrevet 14. november 2008 snakker om selve dressen trodde jeg skulle bruke ul vaskemiddel på samme måte som til Bergans bukse som jeg fikk beskjed i butikken å vaske med Milo hvor får jeg kjøpe TECK WASH?
tvilling73, 05/07 Skrevet 14. november 2008 #4 Skrevet 14. november 2008 Har du den dressen med løst ullfòr eller som min med fast ullfòr? Jeg vaska den etter halloween, full av egg og mjøl, alt gikk vekk. Jeg sprayet alle flekkene med Blenda flekkfjerner, lot ligge i 5 min og vaska med milo. Syns den er fenomenal på alle klær med flekker..
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #5 Skrevet 14. november 2008 jeg har den med avtagbart ullfor så den tørker seg helt fint over natten skal nok kjøpe Blenda flekkfjerner takk for tipset
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #6 Skrevet 14. november 2008 3 åringen min har samme trolldressen, og ser heilt forjæææævlig ut den dressen av og til etter timer i vann, sand, gjørme, og lignende i bhg-----vasker den bare på 40 grader med vaskemiddel fra Euroshopper jeg..............blir gullende ren her.....
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 15. november 2008 #7 Skrevet 15. november 2008 Teck Wash får du kjøpt på sportsbutikken. Den imprigminerer samtidig da du vasker.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2008 #8 Skrevet 15. november 2008 Hva heter den vaskemiddel fra Euroshopper? er den til alle klær eller spesielt for gore-tex? trodde ikke jeg kunne bruke vanlig vaskemiddel da blir den ikke så vanntett og pustende... tror jeg
Anonym bruker Skrevet 15. november 2008 #9 Skrevet 15. november 2008 Hva det heter, nei jeg vet ikke, kjøpte den bare forde den var billig jeg...... Tenkte ikke på at det kanskje ikke burde brukes til trolldressen........ jaja, rein er den vaffal.............
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #10 Skrevet 17. november 2008 Har også troll dress, men har den med fast ullfor inni. jeg vasker den ikke alt for ofte, de som solgte den sa at det var lurt å bare spyle av innimellom for å spare på dressen slik at den ikke ble utett. ved for mye vask i maskinen så fjernet en tettheten i dressen og må da impregnere den veldig ofte. jeg vasker den med ullshampo og vasker den for hånd når jeg har spylt den. det går greit, men jeg synes at de er veldig lang tørkede. jeg må vaske de fredag hvis de skal være tørre til mandag... jeg legger de ned på varmekablene på gulvet når de har dryppet seg drypptørre. men er litt skuffet ja, og den eldste vil ikke bruke den, han vil bare ha skogstad dressen sin. så jeg vet ikke, tror jeg heller kanskje kjøper nye dresser som er litt fortere å vaske og tørke etterhvert når de må skifte dress annenhver dag i løpet av slaps og snø været som kan komme...
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #11 Skrevet 17. november 2008 Jeg har også den dressen :-) Tar litt tid å tørke den,men ikke så lang tid som du bruker. Vrenger den alltid når den skal tørke, det hjelper. Når den blir våt av slaps osv holder det med varmekablene natten over for å bli tørr ho oss, den blir jo ikke våt gjennom. Bruker milo.
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 18. november 2008 #12 Skrevet 18. november 2008 hihihi, må man vaske dressen??;p den henger så fint på knaggen i barnehagen,at det har jeg helt glemt;)
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #13 Skrevet 19. november 2008 HI Vi har bare en dress som vi tar hjem i helga og bruker den hjemme da den er jo ganske så dyr for å ha flere veldig greit med avtagbar for vasker bare dressen og ikke ullforet tror det er lurt å vaske med hand- mindre slitasje...
lilletvilling Skrevet 24. november 2008 #14 Skrevet 24. november 2008 Det skal gå helt fint å vaske på vanelig program (uten ullforet så klart), bare ikke bruke skyllemiddel. Det er det som er for sterkt, det kan ødlegge impregneringen. Men ja, de dressene blir fort litt stygge^^
Ny sneip i juni 2009! Skrevet 25. november 2008 #15 Skrevet 25. november 2008 Spiller det noen rolle om den litt flekkete da? Er jo tross alt en utedress! (klarte ikke å dy meg, men ser ike problemet....)
To trollunger + en spire Skrevet 25. november 2008 #16 Skrevet 25. november 2008 Vi vasker den med helt vanlig vaskepulver og 40 grader. Tørker den i tørketrommelen.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2008 #17 Skrevet 27. november 2008 Den slutter å puste om porene i den er fulle av skitt ;-) Ikke misforstå, jeg elsker skitne unger. Men den typen dresser må vaskes for å holde seg. Jeg er samtidig fan av at ungene ikke går rundt med gamle matflekker o.l. på klærne....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå