Gå til innhold

Kan jeg spise sur sild?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er kjempe glad i sennepssild kan jeg spise det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener at det står på Matportalen at påleggsild er ok.

Skrevet

Jeg håper da det;o)

Har helt dilla selv jeg... mannen står og brekker seg når jeg smører skivene mine. Sier det lukter så grusomt.. *nam nam* sier jeg;o)

Skrevet

Dere kan trygt spise sursild som er kjøpt på butikk eller sånn. Er annerledes med hjemmelaget. Den må behandles riktig før den kan spises. Dette står det om på matportalen. Kos dere masse med sild i jula jenter, det skal ihvertfall jeg:-))))))

Skrevet

JOHO!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jeg gikk og deppa noen dager her da jeg kom på at jeg kanskje ikke kunne spise det... ! HURRA! Jula er redda! Sild, sushi og pinnekjøtt, da er det jul!

Skrevet

skal vel ikke spise sushi? hørt at det er høyrisiko....

Skrevet

Det finnes jo flere typer sushi. Selv plukker jeg ut den med crabsticks og de som har fritert fisk/kjøtt i (jukse-sushi, men det er godt!) :)

Skrevet

I følge Matportalen er sushi ok for gravide. Men er noen sorter fisk man bør holde seg unna.

Skrevet

jeg fikk 3A4 sia hos jordmor på hva jeg IKKE kan spise og der sto det blant annet sursild og all sild som ikke er kokt/stekt og ikke sushi og ikke røykalaks eller annen røykamat/spekemat

ikke røyr,ørret og over 1kg ikke hval,abbor,hai,blåkveite

svolværpostei,lofotpostei

osv osv

Skrevet

Kimby, vet du hvorfor man ikke skal spise abbor? Det var nytt for meg. Er det bga faren for tungmetaller slik som for flere av de andre fiskene du nevner? Er det abbor generellt eller vet du om man har en størrelsesbegrensning på det?

Ikke akkurat det jeg spiser mest. Spiste det kanskje en gang tidlig i svangerskapet, men kjekt å vite. Jeg har en veldig fiskeglad mann.

Skrevet

Fra matportalen.no:

"Påleggsild:

Gravide kan spise påleggsild. Når du lager påleggsild selv: Husk å frysen ned fisken før bruk for å drepe eventuelle parasitter (se rådet for sushi over)."

Skrevet

Sushi er trygt å spise, men man skal ikke spise "eksotisk" fisk, som tunfisk, da dette er en stor fisk som inneholder mye tungmetaller. Kveite over en viss str (husker ikke om det var 2 el3kg) skal du heller ikke spise, da dette er en bunnfisk, altså som lever på bunn og spiser mye bakterier som sitter i kjøttet på den. Men laks, kamskjell, smørfisk, rødskjell,scampi ++++ DIG IN:) hadde ikke klart meg uten! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...