Gå til innhold

0-4 mnd paracet (stikkpille) til en på 7 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har ikke annet, og lillegutt trenger paracet nå.

funker den tro?

Fortsetter under...

Skrevet

du må gi 2 av de. 1 er opp til 6 mnd

Skrevet

er jo bedre enn ingenting. Men det går jo egentlig ikke på måneder, men på hvor tung han er. Se på pakken hva som står, jeg hadde begynt med en.

Skrevet

2 stk, han blir ikke sløv, dårlig eller no sånt da?

blir det ikke regnet som dobbel dose?

Skrevet

PÅ PAKKEN STÅR DET:

3-6 kg (0-4 mnd) 1 stikkpille 3 ganger daglig.

6-12 kg (over 4 mnd) anbefales paracet 125 mg stikkpiller.

dette er 60 mg.

fortsatt gi to??

Skrevet

hvor tung er gutten din da? JEG hadde begynt med en uansett altså...:) Evt kan du ringe på legevakten og spørre de om råd, slik at du er helt sikker på hva som er rett?

Men Kiwi, rema osv har stikkpiller altså, jeg var på kiwi forrige lørdag kl 19.50 og kjøpte stikkpiller 125 mg til vesla.

Annonse

Skrevet

Det skal myyyye paracet til for at det skal bli farlig!!!!!!!!

Gubben tok med storebror på legevakta i fjor, med 40 feber på 4.dagen og helt slapp.... da fikk pappa beskjed om at det var bedre å gi en dobbel dose for at feberen skulle gå ned/smerter bli borte enn halvparten.... Dobbel dose vil ikke ha noe å si bortsett far at den funker =))

Skrevet

Det er kg på ungen og mg på stikkpillen om er det vesentlege her. Viss ungen er mellom 3 og 6kg er 60mg passe, er han mellom 6 og 12kg blir det anbefalt 125mg. Viss du berre har 60mg gir du han ein først, og så ein til litt etterpå.

Det at det er to pillar har ingen ting å seie, det er kor mange mg virkestoff det blir til saman som teller.

Eg ville gitt ein først og så venta i kanskje 30 min. Viss det ikkje er teikn til bedring, gje han ein til.

Skrevet

ok tusen takk for svar, han er 9 kg og jeg har gitt en i stumpen nå.

får se hvordan han blir iløpet av kvelden, mulig jeg gir en til utpå natta...

kan jeg spørre om en ting til?

jeg er også syk, og pappan er på nattevakt- hvordan er det med samsoving (han i egen dyne) når vi begge er syke?

han sover så mye bedre i storsenga, enn alene!

jeg tenker bare for i natt....

Skrevet

Alder har ikke noe å si, det er antall kilo som gjelder! Så i dette tilfellet kan du trygt gi 2 siden han er 9 kilo:)

Skrevet

Sov sammen med han så mye du vil.... Han tar ingen skade av å sove ved siden av mamma når han er syk. Ofte mer betryggende. Legg pappas dyne på enden av senga så han ikke ruller ned og legg han ved siden av deg. Det er bare kos det.

Vi samsov med mini helt til vi var ferdig med nattamming når han var 8 mnd... og han sov fint i sin egen seng etter det.....

Skrevet

ok takk for svar=) setter pris på det....

kan dere svare på mitt andre sp.mål også? (lenger oppe i tråden)

ang samsoving når vi begge er syk.

Annonse

Skrevet

ja ser det nå=) hehe tusen takk....

da skal vi to syke gå å legge oss i stor senga:)

Skrevet

Gjør det og god bedring til dere begge =))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...