Gå til innhold

ASKEPOTT :-)))

Pysekatten med 2 i magen:)

Anbefalte innlegg

Så koselig å høre fra deg. Jeg har ikke vært så veldig aktiv i det siste. Fra uke 11-13 har jeg vært ganske dårlig. Mye mer kvalm og trøtt enn tidligere, men etter jeg passerte uke 13 på onsdag så har formen vært veldig bra. Er plutselig ikke så veldig trøtt og har nesten ikke vært noe kvalm. Har fått overskudd over natta. He he. Disse 3 siste dagene har vært utrolig deilige:-)))))))

Så kjipt at du sliter med hodepine. Det er jo veldig tungt og spesielt når en ikke kan ta noe for det. Får håpe det ikke varer lenge. Tror det er mest vanlig de første 3 månedene.

Når du snakker om vekt så hadde jeg gått opp 5 kg i uke 9, men så har det stått stille etter det. 2 av kg la jeg på meg de to ukene jeg gikk på sprøyter før innsetting. Tror også alle har lagt seg på magen for jeg begynner å se ganske så gravid ut nå. He he. Jeg har også lurt på hvordan dette skulle ende hvis jeg fortsetter sånn. Men leste på 1.tri i den infoen som alltid lå på første side at normal vektøkning var 3 kg i uke 10 og 5 kg i uke 15. Da med utgangspunkt at du la på deg totalt 14 kg i løpet av svangerskapet. Tror ikke det er så galt. Håper ikke det. He he.

Jeg synes også tida går veldig fort nå. 14 uker til onsdag og det er litt sprøtt. He he. Var noe annet tidligere for da sneglet ukene seg av gårde. Tenk det er jo snart jul og hektiske tider og før vi vet ordet av det så er det januar og vi er 5 måneder på vei. Jeg gleder meg sånn til UL nå og å kjenne spark fra den lille i magen min.

Vil dere vite kjønnet på UL? Det vil vi. Er jo så nysgjerrig. He he.

Tenk at vi to skulle få lov å dele denne utrolig fantastiske tiden med hverandre. Tenker nå at det er helt utrolig hvor heldige vi har vært denne gangen.

Kos deg masse i helgen Askepott vennen min og stor god varm klem fra pysekatten din:-)))))))))))

Fortsetter under...

Heisann vennen ;))))

Hehe, jeg er ikke fullt så aktiv jeg heller nå :)

Huff, høres ikke gøy ut å være så kvalm nei, det har jeg sluppet unna, har kun hatt litt "gulping", hehe ;) Men fint at det har roet seg nå da :)

Jeg har nett kjøpt meg snekkerbukse på La Redoute.no. Utrolig deilig bukse, tror jeg kan bruke den helt frem til fødselen :)

Vi vil absolutt vite kjønnet, føler det blir et enda nærmere forhold til den lille da. Vi skal jo også pusse opp soverommet og da må det jo bli gutte eller jentefarge, hihi :))

Er veldig glad for at jeg har deg her inne Pysekatten, er jo så gøy at vi er så og si like langt på vei. Lurer på hvem som føder først av oss, hehe. Blir så kos å følge deg videre her inne :)))

Ønsker deg også en supeduper helg og kose deg/dere masse :))))))))))

Go`klem fra

God morgen vennen:-)))

Du er veldig heldig som har sluppet unna kvalmen ja, men er jo veldig mange som slett ikke merker noe særlig i det hele tatt. Leste forresten på uke 13 på babyverden at du kan få hodeverk av progestan som kroppen er full av nå. Det kan hjelpe å drikke masse vann og ta en liten luftetur.

Så deilig med snekkerbukse. Har faktisk vært inne å kikket og jeg tenkte på den jeg også, men jeg har kjøpt et par mammabukser på H&M. De kan jeg også bruke til fødsel håper jeg. Det kommer vel bare litt an på hvor tjukk jeg blir i svangerskapet. He he.

Jeg føler også jeg kommer litt nærmere den lille med å vite kjønnet. Nå er det liksom bare den der nede. Ikke hun eller han. Men vi har allerede pusset opp barnerommet i helt lyse farger. Så blir det masse blå eller rosa effekter når vi begynner å handle inn alt vi trenger. Åh det gleder jeg meg sånn til:-)))))))

Jeg har også lurt på hvem av oss som føder først. Hi hi. Tenk om vi føder på likt. Kan jo like gjerne skje det også:-)))))

Kan du kjenne livmora di nå??? Den er jo kommet opp av bekkenet. Har kjent etter her, men magen min er jo litt naturlig myk i utgangspunktet så er litt usikker på hva jeg kjenner. Kjennes ut som det er noe rett under navlen nå men synes det var litt høyt oppe. Vet du hvor langt oppe den skal være nå???

Det er så utrolig kult at magen har begynt å vokse litt nå. Og det pga baby og ikke luft. He he;-))))))))

Kose dere masse i helgen du og mannen og babyen:-))))))))))))

Stoor god helgeklem fra pysen din:-)))))))

Go`kveld Pysekatten :)))))))

Ja nå har vi nett kommet hjem fra en tur til Bergen :)) Spist god mat og virkelig kosa oss, det var virkelig deilig :))

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke vet hvordan livmora kjennes ut :/

Hvor på magen kjenner jeg den da? Huff, jeg er helt grønn :(

Jeg synes det er så gøy å skrive JEPP på profilen min om hvor langt jeg har kommet, hehe. I morgen er kjønnet tydelig, men ikke på UL står det. Nå er det jo bare ca 3 uker til UL her. Jeg både gleder og gruer meg denne gangen også. Leste om ei som var til UL, og hjertet til babyen hadde bare sluttet å slå :(( Tror jeg leser alt for mye negativt, vet ikke hvorfor det fenger meg, men må bare lese, hmmm...

Nå lurer vi på om vi skal tørre å reise til syden 1 uke i januar. Vi fikk ett gavekort som bare er gyldig i 1 år fra da vi giftet oss i Juni. Jeg kan jo ikke reise når jeg er høygravid og heller ikke rett etter fødsel. Så vi lurer litt på hvordan vi skal gjøre dette. Vi kan ikke la 7000,- gå rett i dass,hehe, heller ;))) Hva ville du ha gjort kjære Pysekatten??

Nei nå skal vi lage oss en god kvelds med kokt egg, er så sulten :))

Vi snakkes igjen Pysekatten :)))) Ha det fint så lenge, go`klem fra

Hei igjen vennen min:-)))))

Så utrolig deilig med tur til Bergen. Det er jo sånn en koselig by. En må unne seg litt sånn innimellom. Vi skal snart på kosetur til København. Masse tid til hverandre og masse god mat. Tuste rundt i tivoli og få skikkelig julestemning:-)))))))))

Det er litt godt å høre at det ikke bare er meg som er helt grønn. He he. Magen vokser så da tar jeg alt knusende med ro. Kjenner jo at alt går som det skal. Det gjør det hos deg også. Selvfølgelig slår hjertet og alt er i sin skjønneste orden. Er helt sikker på at du hadde merket det hvis ikke. Tror mamma får en følelse hvis ikke alt er som det skal. Hvis magen vokser så er det et veldig godt tegn. Du må tenke at dette går bra og ikke bekymre deg så mye. Det er sinnsykt liten sjanse for at noe skal gå galt. Men det er de tilfellene en hører om. Litt dumt for tenk hvor mange i hele Norge som er gravide akkurat nå og det går jo bra med de aller fleste. Ihvertfall når en er kommet så langt som vi er.

Ang. ut å reise så har jeg selv vært helt firkantet og nektet og fly noe sted. Har ikke villet ta noen sjanser, men har lest at vi trygt kan fly. Så er det jo der nede da. Jeg hadde vært veldig nøye med maten og kanskje helst spist på "norske" restauranter. Ikke spise noe frukt og grønt som ikke kan skrelles og drikke flaskevann. Kan aldri tro det skulle gjøre noe, men snakk med legen din og planlegg nøye. Er jo for galt hvis det ikke skulle bli brukt.

Vi har liksom reist så masse så da er det greit å la være akkurat nå. Jeg har kun blitt syk en gang og det var diare og kastet opp en gang i Thailand. Men jeg spiser alt og tar ingen hensyn når jeg er ute og reiser. Derfor kan jeg aldri tro annet enn at du trygt kan reise hvis du tar dine forhåndsregler:-))))))))

Men dere må vel ikke reise til syden heller, selv om det frister mest. He he. Jeg håper dere finner ut hva dere vil gjøre. Må jo innrømme at det hørtes utrolig fristende ut da. He he. Blir nesten litt misunnelig.

Ha en vidunderlig strålende dag snuppa mi:-)))))))

God klem så snakkes vi snart:-))))))))))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...