<3tobarnsmor<3 Skrevet 14. november 2008 #1 Skrevet 14. november 2008 Eller hvordan et skrives....hehe ! Skal på 6 ukers kontroll til legen på mandag, i den anledning så må jeg finne ut hva slags prevansjonsmiddel jeg vil bruker. Har ikke planer om å bli gravid igjenn riktig enda:) Hva anbefaler dere ? Setter stor pris på svar
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 14. november 2008 #2 Skrevet 14. november 2008 Det kommer jo litt an på hvordan du reagerer på forskjellige hormonpreparater hva du bør/kan velge. For meg er p-sprøyte det eneste gode alternativet. P-piller blør jeg mye av, spiral likeså (mente legen, jeg har aldri prøvd, og det frister ikke heller). Jeg mister mensen mens jeg går på sprøyta, og det er i grunnen bare deilig ) Det kan ta en godt stund å bli gravid igjen etter sprøyteslutt, bare så du er klar over det, gjerne 1-2 år. Og mange legger på seg av den, men tar man seg i nakken så går det fint ;o) Lykke til med valget, og håper du får litt flere svar også )
Sjokoladebanan Skrevet 14. november 2008 #3 Skrevet 14. november 2008 har samme problem så deg så jeg dytter denne litt opp... får håpe vi får mange gode anbefalninger :-)
brooklyn Skrevet 14. november 2008 #4 Skrevet 14. november 2008 Jeg har fått minipille. først fikk jeg cerazette, men den ble jeg rasende og forbanna av, kjeftet og smelte mer enn jeg var god til. Denne gangen fikk jeg condulag, også en minipille. Meeeeen, jeg er ikke så flink å ta den, flere måneder siden sist, faktisk...
Histepist Skrevet 16. november 2008 #6 Skrevet 16. november 2008 Jeg begynte oxo med ceracette (minipille) men jeg ble helt idiot!!... Så jeg sluttet, og siden jeg ikke har lyst på spiral og ikke har råd til babycomp bruker vi kondomer- ja, det var skikklig kjopt, men nå er vi begge vant til det, så det går hlt fint. Har INGEN tro på å "hoppe av i svingen" selv om jeg har mange veninner som driver med det...... Uansett lykke til med valget
utrolig fornøyd frue ja. Skrevet 16. november 2008 #7 Skrevet 16. november 2008 Har spiral og det fungerer veldig greit! Da slipper jeg å få i meg masse hormoner jeg ikke trenger...!!! Og du kan bli gravid igjen med engang du tar den ut, også billig, 400 kr og den kan sitte i 5 år! Legen min anbefalte meg det og jeg angrer ikke.
anette&tutta mari :) Skrevet 16. november 2008 #8 Skrevet 16. november 2008 Jeg har valgt hormonspiral. Liker egentlig IKKE å stappe i meg hormoner, men jeg kan ikke ha kobberspiral fordi jeg blør så utrolig mye fra før under mensen og med kobberspiral blør man som regel enda mer. Håper at blødningenen blir mindre med hormonspiral. Satt den inn for 4 uker siden og har småblødd siden, men det er visst normal i ca 3 mnd etter innsettelse. Den kan også sitte inne i 5 år og man kan bli gravid med en gang man tar den ut. Eneste minuset, synes jeg, er at det var skikkelig ubehagelig å sette den inn, og at man må på etterkontroll hvert år.
Gjest Skrevet 16. november 2008 #9 Skrevet 16. november 2008 Jeg har nuvaring og det er genialt for meg. Setter inn ringen, tar den ut etter 3 uker, så får jeg mensen, 1 uke etter at jeg har tatt den ut setter jeg inn en ny. Slipper å proppe i meg en haug med hormoner, da den kun virker lokalt og i små mengder.
Nordhagenjentene :) Skrevet 16. november 2008 #10 Skrevet 16. november 2008 Oi, det var billig... Legen min og jeg regnet på det, og 2 år med p-piller kostet ca det samme som spiral (selve spiralen koster vel kanskje ikke all verden, men det tas kanskje betalt for å sette den inn??), så derfor valgte jeg p-piller, siden vi skal prøve igjen da - kan bare slutte på pilla, ikke måtte til legen for å fjerne spiral.. Men når vi har fått nestemann skal jeg bruke spiral.
anette&tutta mari :) Skrevet 16. november 2008 #11 Skrevet 16. november 2008 jeg hadde nuvaring før jeg ble gravid og var kjeeempefornøyd! Men kan ikke bruke den når jeg ammer...
Erisa* Skrevet 17. november 2008 #12 Skrevet 17. november 2008 Jeg brukte først Cerazette, og tålte den godt. Men jeg er så distre for tiden, så jeg glemte den stadig vekk, så det føltes ikke helt trygt.. Nå har jeg fått p-stav, eller implantat, en pinne som kan sitte inne i huden på overarmen i 3 år. Jeg er kjempefornøyd med det, men det er jo så forksjellig hvordan man reagerer på slike hormonpreparater.
<3tobarnsmor<3 Skrevet 17. november 2008 Forfatter #13 Skrevet 17. november 2008 Da ble det Cerazette på meg Håper jeg blir fornøyd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå