Mrs. X Skrevet 14. november 2008 #1 Skrevet 14. november 2008 Kyllingfileene ligger i ovnen, men jeg vet ikke hva vi skal ha til annet enn salat. Men med en god saus blir det bra. Problemet er at jeg er et meget dårlig husmoremne som omtrent aldri har lagd en saus fra bunnen av.....sjelden vi bruker saus og....Men nå fikk jeg skikkelig lyst på saus:))
Blue Lady Skrevet 14. november 2008 #2 Skrevet 14. november 2008 Jeg elsker karri så jeg lager karrisaus til kylling Ca 3 ss med smør smeltes. (jeg bruker å ha i krydderet i smøret, synes det er lettere å blande det ut da) Ha i masse karri (kanskje 1-2 ts), salt, pepper, evt andre krydderier som gir litt smak f.eks. Piffi, grillkrydder ol. Kan også ha i en halv buljongterning, men da bruker jeg å blande den ut i litt varmt vann først. Ha i 3 ss mel Ha i ca 3-4 dl melk, enkleste om du har i ca 1 dl først og blander smrø/melblandingen ut i dette før du har i resten av melken. Du kan også ha i fløte eller dreme fraiche om du vil det. Kok opp, og la det koke litt (noen min) ha evt. i mer melk om det blir for tykt, la det koke opp på nytt etter du har hatt i mer melk.
Blue Lady Skrevet 14. november 2008 #3 Skrevet 14. november 2008 ignorer skrivefeilene, sitter på nippet til å gå fra jobb nå
Koseklompen Skrevet 14. november 2008 #4 Skrevet 14. november 2008 Har desverre ikke tips til hvordan lage fra bunnen av, men Bali Kyllingsaus er utrolig god
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 14. november 2008 #5 Skrevet 14. november 2008 Åh, jeg har en god til kyllingfilet =) 1 løk i terninger 1 eple i terninger (grønt) 2 ss smør Løk og eple surres i smøret. Ha i 1 boks hermetiske tomater. Ha i 1 1/2 dl fløte, og noen få dråper tabasco. Sil av sausen, og bruk løk/eple/tomat som tilbehør =) Kjempegod saus! Og fort å lage...hvis du har ingrediensene hjemme..
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 14. november 2008 #7 Skrevet 14. november 2008 Karrisaus gone lavkarbo: En del smør smeltes. En del rømme røres inn til en jevn røre. Tilsett masse karri, slik at sausen blir skikkelig gul. Kan tynnes med bittelitt kaldt vann. Rør godt.
Mrs. X Skrevet 14. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 14. november 2008 Må lage fra bunnen av, har sykt barn:) Tusen takk for sausetips, skal prøves!
Himmel og hav Skrevet 14. november 2008 #9 Skrevet 14. november 2008 Fres et par ss hakka løk, hvitløk, litt finhakka bacon og 4-5 champignon i en kjele, tøm over en snau kartong med fløte. La det koke i et par minutter. Ta oppi godt med Estragon (helst frisk), og raust med grovkvernet pepper. Jevn med 2 ts maizena rørt ut i litt vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå