Gå til innhold

Svigersøster var innom nettopp.."Herregud så feit ungen din er!"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi var 66,1cm og 7295gram på 5mnd kontrollen, snart 1mnd siden, og syns ikke hun har blitt feit akkurat...

Forstår ikke at folk kan kalle søte små babyer for feite jeg!

Skrevet

æsj så latterli! Små bebiser er da ikke feite! Gode og runde kansje, og det skal de jo være!

Skrevet

Ærlig talt, det er bare tull å si noe sånt.. Det er bare fint om de er runde og gode :)

Skrevet

Kanskje det er jeg som "er blind", men syns nemlig at hun er lang og forholdsvis slank... Har nesten ikke valker på lårene, lange armer og bein og ingen mage... Hun er tung, men for min del kunne hun vært mye rundere og...! Er vel svært få som kan hjelpe for hvordan babyene ser ut, de gir jo selv beskjed om hvor mye mat de trenger og hvor ofte!! Syns lille jenta mi er perfekt jeg:) Så kan tantene hennes få synes hva de vil!!!

Skrevet

jøsses...

han er da ikke veldig stor i det hele tatt!! heeelt fin!

Lilelgutt her var 60,5 cm og 7460 på 3 mnd kontrollen han! og han er bare såå fin!!

Skrevet

jøsses....synes dattra di høres helt fin ut, jeg. Min lille veide 8400 og var 69 lang 7,5 mnd gammel.... Og hun er heller ikke "feit", men hun er god og rund (bare litt) slik alle babyer skal være! Har din svigersøster barn, forresten??

Skrevet

Merkelig kommentar på en søt liten baby! Hadde ikke brydd meg. Gutten min er 6,5 måned og veier 10.7 kg og er 73 cm lang. Synes han er helt perfekt!:) Sålenge de er så små så er det ingenting å tenke på!:)

Skrevet

Herregud så tåpelig!! Kanskje hu var misunnelig??!! hihi:) nå vet ikke jeg om hun har barn selv da men!! Alle babyer er helt nydelige...å de er akkurat som de skal være...uansett lengde og vekt mener nå jeg:)Feit er ikke noe man kaller en baby nei! Dessuten var jo ikke din så stor da...mini her var 7460g og 63cm på 4 mnd kontrollen...litt mer valker her da trur jeg;) Men han heller er da vel på ingen måte feit...guri asså....litt god å ta i bare:)

Skrevet

Nei, nei, ikke feit i det hele tatt! Her er mini 67,5 og 7,350 kg, og i helt normalt hold (også i følge helsesøster!) Hva mente hun da? At du skulle "slanke" babyen din? Gi mindre mat? Sier seg selv at kommentaren bare var dum. Babyer må ha mat, og skal ikke slankes! Litt lubbne må de være, det ordner seg selv når de begynner å krabbe og gå. Slapp helt av, synes babyen din hørtes HELT normal ut jeg.

Skrevet

Hun har vel ikke barn selv som får seg til å si noe sånt til en mor.

Skrevet

7.3 kg var jo ikke mye på 5 mnd kontrollen en gang.

hun er nok bare misunnelig. har hun tynne barn selv eller?sikkert litt sjalu

Skrevet

Det var en merkelig kommentar. Jeg forstår heller ikke hvordan folk kan si noe sånt. Synes rett og slett det var stygt sagt av henne. Babyer skal være litt gode og runde og når jeg sammenligner vekt og høyde på din jente i forhold til min så kan hun jo ikke være så veldig rund heller. Mi snuppe var 67,5 cm og 8510 nå på 5 mnd. kontrollen og hun følger sin kurve helt på streken. Synes ikke hun er spesielt rund heller. Litt bollekinn men det er jo bare søtt:)

Jeg også synes det høres ut som om hun er litt misunnelig.

Skrevet

Hun er da vel ikke feit! Babyer skal være gode å runde, mi er 6 1/2 mnd, 74cm og nesten 12kg. :)

Skrevet

Vet du, med første gutten min drev svigetsøsteren min og svigerbroren min å maste om at han var så tykk, feit overvektig osv osv. Jeg ble litt paff de første gangene de sa det men etterhvert ble jeg faktisk såret. Følte nesten de "mobbet" Victor. Til slutt sa jeg ifra om at hvis de syntes an var så fryktelig tykk måtte de være med meg på helsestasjonen og spørre helsesøster selv for han var NORMALVEKTIG og fulgte kurven fint. Litt valker på lårene er jo bare deilig!

Så får jeg en liten jente, hun er helt perfekt og har en helt annen type kropp enn sin bror. Hun er mer slank men følger kurven fint likevell men tror du ikke jeg får høre hvor tynn hun er stadig vekk?? Åjoda... Det går vel nesten ikke en gang uten at de komenterer det. Sist ble sambo så irritert at han uttalte seg om deres egen vekt og da ble det fort stille:-)

Skrevet

Hehe Veronica,Victor&Adelina<3: Den kommentaren til samboeren din ler jeg godt av! :)

HI: Jeg er helt enig med de andre her.. Det er en helt latterlig kommentar å komme med angående en baby! Å skulle en baby være "litt for" lubben, så retter det seg stortsett når de begynner å gå... Så det med en gang på vekta til Mia da hun begynte å krype, så det er ikke noe å bekymre seg for..

Jeg synes hun var direkte ufin, som sier noe slikt til en relativt nybakt mor, og det vitner om lite sosial intligens spør du meg!! Hun mangler nok noe mellom ørene, og selv om det sårer så burde du ignorere det, og heller svare tilbake hvis hun kommenterer det en gang til.. :)

Skrevet

Du kan jo trøste deg med at du sikkert er med sosial intelligent enn henne.

Barna måles jo i forhold til en kurve, så du vet jo hvpprdan hun ligger i forhold til den.

Skrevet

Er det mulig.. Hun hørtes rett og slett uspiselig ut! Trøst deg med at hun er alt annet enn ekspert på babyer (, normal folkeskikk og tydeligvis mangler sosiale antenner).

Skrevet

det er sårende!! min mamma holder på slik.. dette er min nr 3,, og på de to første fikk vi ofte høre hvor vi overforet dem..og jammen fortsetter hun ikke nå med minstemann på 3mndr..

det værste er at hu er sjøl skikkelig stor!! tilogmed mine to eldste kommenterer hun han er så tynn..han er bra kraftig...blablabla!!

Og unga mine er helt normale og friske barn!!!

skikklig sårende er det.. og min mann har nå sagt at kommer det èn til kommentar.. så skal ha si ifra!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...