Gå til innhold

Vi fikk avslag på søknad om barnehageplass i Oslo. Må vi sende inn ny søknad?

Anbefalte innlegg

Vi søkte om barnehageplass i Ullern bydel i januar i år, men fikk avslag i sommer. Skal vi søke på nytt? Eller gjelder søknaden fortsatt?

Datteren vår er født i november 2006. Har hun krav på barnehageplass i 2009? Fra januar? Eller fra hovedopptaket 2009?

Fortsetter under...

Så lenge du har fått avslag gjelder søknaden din fortsatt, også anseniteten:)

3 åringer blir prioriterte da det er flere plasser til 3 åringer enn til de som er yngre. Vi ble nesten lovet plass fra august da de sier det skal bli full dekning i Ullern, men de kunne ikke si det helt sikkert da.

Skal se dere får plass fra august:)

Tusen takk for svar :) !

Regnes hun som 3åring fra januar 2009 når hun ikke fyller 3 før i november 2009? Håper vi får en av plassene vi ønsker på prioriteringslista vår. Har 4 ulike barnehager der. Hva tror dere om det? For vil helst ha en barnehage i gangavstand.

Jeg har et barn født i juni 2006, har ansiennitet fra 1.1.2007, likevel var vi på plass nr 50 etter første runde i hovedopptaket iår (ullern bydel). Vi har fortsatt ikke fått tilbud om plass. Mulig de har lovet alle plass neste år fra august 2009, tror det ikke før jeg ser det:p

Full dekning i ullern inkluderer dessuten barnehageplassene i gamle FO-bygget, hvor mange foreldre ikke vil ha plass. Litt tungvidt for de i ullern bydel å kjøre enten opp via røa (og ned igjen...) eller via smestad-krysset. Helt uaktuelt for oss ihvertfall, har ikke tenkt å tilbringe livet mitt i bilkø:P

Beklager, virker kanskje litt bitter;), men vi har ventet så lenge på plass uten res (har fått nå i en annen bydel via kjente).

Annonse

Helt seriøst, så har jeg skjønt at ikke det er så mye vits i å ha inne søknad om barnehageplass. Vi fikk ikke barnehageplass og lille snuppa skulle begynne i barnehage for de helt små 1 . desember. Mannen min tok å ringte rundt til barneghager å spurte om de hadde plass og det hadde de. SÅ nå har vo fått plass på Grefsen Barnehage! Prøv du også.....:-= og lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...