Gjest Skrevet 14. november 2008 #1 Skrevet 14. november 2008 Huff syntes så synd på han. Han klarer ikke å gråte engang. Akkurat som om han er hes. Puppingen går fint, men med engang han er borte fra puppen snører det seg sammen. Har skyldt med saltvann- det hjalp i begynnelsen- men virker som om effekten er borte nå. Finnes det noe nesespray som disse små kan bruke og som fungerer? Blir jo så lett bekymret når de er så små.
anette&tutta mari :) Skrevet 14. november 2008 #2 Skrevet 14. november 2008 Drypp morsmelk og se om det hjelper litt! Og kjøp en sånn snørr-suger fra apoteket. Hvis det er noe inni nesa så kommer det som regel ut med den. Og morsmelk er vidundermedisin mot (nesten) alt
Gjest Skrevet 14. november 2008 #3 Skrevet 14. november 2008 Hei- takk som svarer Har prøvd morsmelk også.... det er ingenting i selve nesa- men de gangene saltvannet har fungert har det rent ut masse snørr. Har snør-suger me syntes den ikke hjelper. Huff- ikke lett dette.
Gjest Skrevet 14. november 2008 #4 Skrevet 14. november 2008 Må legge til at han hoster litt innimellom
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 14. november 2008 #5 Skrevet 14. november 2008 Gullungen vår er også forkjølet og tett i nesa - vanskelig når hun pleier å sove med smokk, for hun kan jo ikke smokke og puste samtidig. Men, vi har noen nesedråper som ligner på saltvann, men som det også er noe mer i. Det er ment for barn under 2 år, og det har funket når vi har gitt det før hun legger seg for kvelden. Jeg kjøpte det på apoteket, men husker dessverre ikke hva det heter nå (hun sover nå endelig, stakkars, og det er oppe hos henne og da vil jeg helst ikke forstyrre...).
Ildfluå Skrevet 14. november 2008 #6 Skrevet 14. november 2008 Vår gutt har fra han ble født hatt litt fast snott i nesen. Begge neseborene. Ikke vært forskjølet i det hele tatt. Jeg har vært nødt til å fiske det ut med papir. Snurret litt tørkepapir og lirket det ut. Høres sikkert rart ut, men det kommer slik annenhverdag ca. Og de er kjempelange innover, får skikkelig tak i dem. Hvis jeg ikke gjør det blir han supersur!
Gjest Skrevet 14. november 2008 #7 Skrevet 14. november 2008 Fra jenta vår var nyfødt har jeg lagt hene på magen når hun er tett. Da hun var helt "ny" la jeg henne på magen på fanget mitt, etterhvert som hun ble eldre på gulvet. HELE tiden under oppsyn. I det hun begynte, merk hva jeg sier:BEGYNTE, å kave/streve litt tok jeg henne opp. da kom som regel snørret ut. Drypper henne med saltvann først. Vet det høres helt fælt ut, men er det eneste som har hjulpet her i gården... Og husk at det er snakk om få minutter, barnet skal ikke oppleve det som ubehagelig.
Mammaen til Jesper Skrevet 14. november 2008 #8 Skrevet 14. november 2008 Gutten min (2 mnd) har ofte vært tett i nesa. Da pleier jeg å sprute litt morsmelk inn i begge neseborene også pleier jeg å legge han på magen på et teppe og en gulpeklut. Inntil nå, som han har begynt å holde hodet sitt selv, har han ligget og skreket litt med ansiktet ned i kluten. Da pleier det merklignok å ligge igjen masse snør på kluten når jeg løfter han opp.
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 14. november 2008 #9 Skrevet 14. november 2008 Rhinox heter de og kan brukes fra de er nyfødte.
rampete robin Skrevet 14. november 2008 #10 Skrevet 14. november 2008 Prøvd litt saltvann i nesa og la han ligge på magen til han begynner å skrike/sutre? Da løsner det en del snørr her i huset.. Jeg lar han også ligge litt hevet med overkroppen - alltid. hjelper her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå