Gå til innhold

Syns det går så tregt med innføringen av grøt...hvordan går det hos dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minsten er snart 5,5 mnd og vi har gitt smaksprøver på grøt i et par uker. Men det "skjer" liksom ikke noe! Med eldste mener jeg vi var oppe i full porsjon etter en drøy uke, men med minsten er vi fortsatt på to ss grøtpulver + vann = den "porsjonen" hun foreløpig vil ha.

Skal sies at hun hele tiden har spist lite og ofte (fra 50 til maks 160 ml mme pr måltid, og 160 hører til sjeldenhetene... enda hun er 5,5 mnd gammel!), så nå har jeg innført et sånt lite "måltid"/smaksprøve en gang til i løpet av dagen, bare for å få opp den totale mengden.

Jeg begynte med en type grøt, og har nå gått over til en annen, som hun liker bedre, så det er prøvd. Andre lure tips for å få henne til å spise mer og sjeldnere? Vi kan bruke 8-10 flasker i løpet av en dag, fordi hun drikker så lite om gangen....Skulle gjerne hatt færre og større måltider!

Skrevet

Jenta vår brukte også lang tid på å spise et grøtmåltid. Hun begynte ikke før hun var 7 mnd, og da hadde jeg prøvd til og fra i et par mnd...Hun ble ammet ofte, og mistenker at hun ikke spiste så mye til hvert måltid. Er nok ikke så mye å gjøre med det tror jeg. Før eller siden blir de klare for fast føde..

Vet om noen som har klart å holde igjen når de er sultne og ikke gi før det har gått så så lang tid, men det klarte aldri jeg. Hun fikk mat når hun ville, og nå er hun 9 mnd og spiser 4-5 måltider om dagen.

Skrevet

hvordan str har du på flaskesmokken da?

Her gikk det ulidelig tregtmed storesøster husker jeg, når hun nærmet seg 6 mnd var vi oppe i 4 hull på aventflaska... hun ble så sliten av å suge så hardt, men når jeg endelig gikk opp en str da ble måltidene større også vi brukte str 2 ganske lenge før vi skjønte den gitt:o)

Skrevet

ehh vi prøvde ved 5,5 mnd, men hun var helt tydelig ikke klar.

gikk over til smaksprøver av alt mulig annet, særlig frukt.

da vi endelig fant rett type grøt nå ved snart 8 mnd, så går det ned en 7-8 skjeer to ganger om dagen (tror hun kunne tatt mer, men vil gjøre det gradevis).

HIPP fullkorn med eple var det som falt i smak (8 mnd grøt)

vi har brukt velling i stedet og gjør det fremdeles om kvelden.

Forøvrig ammes hun.

Skrevet

Begynte med smaksprøver på grøt og frukt fra 4,5 mnd... Nå er gutten snart 6 mnd og vi holder forsatt på.... Han er ikke særlig glad i grøt, men spiser litt frukt da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...