Lukkelukken og bebibror Skrevet 14. november 2008 #1 Skrevet 14. november 2008 ...eller ikke? Han hadde fått masse puss i øyet på mandag, dro til legen på tirsdag og fikk øyedråper for øyekatarr. Legen sa det skulle være borte i løpet av 2-3 dager, men etter som dagene har gått har det bare blitt værre. Øyelokkene er veldig hovne og røde, og det blir stadig mer puss. Er det noe annet det kan være?
Lukkelukken og bebibror Skrevet 14. november 2008 Forfatter #2 Skrevet 14. november 2008 Begynte foresten med dråper på tirsdag, og etter det har det blitt så ille at øynene limes sammen av puss.
Kathy+Oktoberjente Skrevet 14. november 2008 #4 Skrevet 14. november 2008 Ammer du? Prøv å dryppe med morsmelk noen dager.. det var det første rådet min lege gav meg..
Lukkelukken og bebibror Skrevet 14. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. november 2008 Ammer ikke nei Får vel ringe legen igjen, men tenkte kanskje noen visste hva annet det kunne være
08 + april spire Skrevet 14. november 2008 #6 Skrevet 14. november 2008 Jeg hadde det samme med min datter også. Fikk beskjed av helsesøster om å massere henne i øyekroken et par ganger for dagen. Hadde ikke helt tro på det, men begynte nå med det. Tok en dag så var det blitt mye mye bedre. Masserte henne der i en uke tenker jeg og siden har ikke det kommet tilbake. Er hvist veldig ofte at babyene sine tårekanaler ikke er helt åpen etter fødselen. Jeg prøvde med morsmelk også, det virket ikke i det hele tatt. Kan nå prøve det, mens du venter på ny legetime.
anette&tutta mari :) Skrevet 14. november 2008 #7 Skrevet 14. november 2008 Jeg masserte også i øyekroken til jenta mi. Hun hadde gult puss i 6 uker. Hvis øyet ikke er rødt så er det IKKE øyekatarr! Prøv å drypp morsmelk og masser lett i øyekroken et par ganger om dagen i ei uke - gjorde underverker her
Lukkelukken og bebibror Skrevet 14. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 14. november 2008 Det er rødt og hovent, så masse puss at han ikke får opp øynene, og så masse at det er slit for meg å få det bort fordi det er så mye
Gjest Skrevet 14. november 2008 #9 Skrevet 14. november 2008 Kok opp vann, ta et på en bomullpads når det er avkjølt og vask øyet.. Gjenta dette til det verste er over. Hjalp her, har ikke hatt antydning til irritasjon siden.
<3tobarnsmor<3 Skrevet 14. november 2008 #10 Skrevet 14. november 2008 Jenta mi hadde også verkede øyne. Fikk beskjed av hs at det var tette tårekanaler. Prøvde å dryppe morsmelk på øyene, men det hjalp ikke. Begynte derfor å tørke av øyene hver gang det kom litt gørr, til slutt så forsvant det.
anette&tutta mari :) Skrevet 14. november 2008 #11 Skrevet 14. november 2008 Hvis det er rødt så er det nok katarr.. Dra til legen så ordner det seg:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå