Gå til innhold

Hvilken nedre grense har dere for om dere velger å ikke la barna sove ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tenker jeg kanskje mest på dere som bor i nord-norge og som har litt samme værtype/klima som vi som bor i Finnmark har :)

Nå begynner det jo å bli litt kaldt, og det svinger rundt 13 minus ute nå.. Vi har god voksipose, og hun virker varm og god når jeg tar henne inn..

Jeg er bare nyskjerrig på hva dere andre tenker om det å ha deres barn ute å sove når det er kaldt....? :)

Takk for svar :)

Skrevet

Jeg leste at barn under 3 år helst ikke skal være ute hvis det er under 10 kalde, forde lumgene ikke er ferdig utviklet enda. Så jeg vill legge baby inne hvis det er under -10

Skrevet

Åh, okei.. Det har ikke jeg hørt.. Var jo bra jeg spurte da :) Legger henne nok inne neste lur da :) Takk for svar..

Skrevet

I barnehagen sier vi -10 og. Men kommer ann på om det er sol og vindstille eller sur vind. Om det er fint vær og vindstille så kanskje -13 er ok:) Men om det er mye vind og -7 så kanskje inne?? om du skjønner... Kommer litt ann på vær og vind og ikke bare grader.

Skrevet

Hei igjen, HI her.. Må bare få komme med en liten oppdatering.. :)

Snakket med helsesøster om dette med å la dem sove ute.. Og denne 10 minus grader regelen..

Hun sa det, at den gjelder ikke her i Finnmark/nord-norge.. Det er Oslo, Bergen og stedene der nede som har en slik regel, ettersom klimaet er et helt annet.. 10 minus der er jo bikkjekaldt, mens her oppe kan det godt være mye mer minus enn det før det blir sååå kaldt... Hvis dere skjønner? :)

Hadde vi hatt den regelen her hadde jo ungene ikke kunnet sove ute i det hele tatt om vinteren..

Logisk egentlig.. :)

Som min samboer så morsomt sa: "Ja, hadde vi hatt den regelen her oppe, så hadde det vel ikke eksistert barn i Kautokeino!"..

(Slå det opp, eller sjekk værkartet på tv.. :P) Det ligger på innlandet og der er det myyyyye kaldere enn her på kysten.. :)

Såh, det var bare det jeg skulle si, ha en fin dag videre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...