Gå til innhold

Hvordan formulere at man ønsker seg penger til reise...?

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen min har "alt" til hus og hjem, og ønsker oss en sabla flott bryllupsreise neste høst. Men hvordan skal man få formidlet dette uten at det høres ut som om vi fisker etter penger...? Veldig delikat tema assa. Er så redd for å bli oppfattet som en som forventer store gaver, men poenget er jo bare at vi heller vil ha en to hundrings istedet for en glassbolle...

Fortsetter under...

Hei hei.

Vi har også mange av de "tingene" vi trenger til huset- men har en del prosjekter på gang der vi trenger penger- bla oppussing.

Vi driver å utarbeider gavelisten nå. Og kommer til å "vri ut av oss" noen ting vi ønsker oss(ullundertøy, noe bestikk osv.) bare for å ha noen gaveønsker. Deretter kommer vi til å skrive at vi ønsker oss penger øremerket reise eller øremerket oppussing. Kommer til å skrive at dette er noe vi ønsker å få gjort noe med. Slik kan de som gir være med på å bestemme hva de vil "støtte".

Tror og håper de fleste forstår dette. Vi forventer ingen store summer, men som du skriver; jeg vil heller at de putter pengene som de alikevel ville brukt på gave, i en reise eller oppussingspott.

Lykke til!

Finn ut hvilket reiseselskap dere vil reise med og ønsk dere gavekort der. Kan dere ikke bare skrive på en grei måte at dere har det dere trenger av materialistiske ting, men ønsker dere en flott opplevelse sammen?

Enig! Bestem dere for reiseselskap og ønsk dere gavekort derfra!

Jeg er selv litt imot å gi penger i bryllupsgave, man har liksom lyst til å gi noe spesielt, og ønsker ikke at pengene bare skal forsvinne i dragsuget...

Annonse

Min personlige mening er at man må få velge selv hva man ønsker å gi i bryllupsgave. Det er mange som ikke liker å gi penger, meg selv inkludert. Det må man ha forståelse for. Dere bør la det med tilskudd til bryllupsreise vært et av flere alternativer, i alle fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...