Endelig mor til 2 Skrevet 14. november 2008 #1 Skrevet 14. november 2008 Jeg har akkurat blitt tobarnsmor, Har verdens søteste datter men hun er veldig rolig og sover mye. Det er jo selvfølgelig helt normalt, men hvor lenge suger deres barn om gangen. Jenta mi sovner som regel etter 10-20 min enkelte ganger 30 min. Hun blir helt bedøvd og umulig og vekke igjen. Tror jeg har godt med melk da, så mulig hun får det hun trenger. Hun spiser hver 3-5 time, jeg prøver og vekke henne hver tredje time, hvertfall om dagen, men noen ganger er det helt umulig og få henne til og suge,hun sovner bare igjen. hun bæsjer ofte,men ikke så mye.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2008 #3 Skrevet 16. november 2008 Noen babyer er veldig effektive - kjenner en som spiste fulle måltid på ca 5 min nesten fra hun var nyfødt, andre bruker lenger tid. Noen babyer sover mye, andre lite, men babyer kan faktisk sove for mye slik at de ikke spiser nok. Dette gjelder spesielt om de har litt gullsot. Det viktige er at hun har noen gode tissebleier i døgnet og at hun legger på seg så mye som hun skal. Er hun under 6uker bør hun helst legge på seg 150 - 250 gram i uken. Er hun eldre legger hun mindre på seg i uken. Legger hun fint på seg trenger du ikke vekke henne. Hvis du ikke vet hvor mye hun legger på seg, kan du jo ta deg en tur på helsestasjonen. De fleste steder er de åpen slik at man kan komme innå veie uten å ha time. Ved morsmelk kan de bæsje hver dag eller hver fjortende dag - så det sier ikke så mye om hvor mye de spiser. Håper du ble litt klokere
Anonym bruker Skrevet 16. november 2008 #4 Skrevet 16. november 2008 De fleste babyer på nyfødtavdelingen på sykehus får mat 7 ganger i døgnet. Da er det tre timer mellom måltidene på dagtid og ett måltid om natten. Når de små skal få bli selvregulerte vekkes de ikke før det har gått 4 timer mellom måltidene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå