Gå til innhold

Bekkenlåsning ved 6.uke - for 2.gang

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er nå i uke 6 og har igjen merket den stikkende vonde smerten i høyre hofte. Fikk dette også rundt 6. uke ved første svangerskap, men da viste jeg jo ikke hva det var, men fant ut senere at det var bekkenlåsning som jeg fikk hjelp av manuell terapeut til å holde ut med resten av svangerskapet.

Er litt irritert over at den nå er tilbake. Og hvorfor i all verden skal jeg få det så tidlig.

Er det andre som har det som meg?

Noen råd å dele?

Fortsetter under...

jeg fikk bekkenløsning i uke 7.. hold deg i ro=) det er ikke lett.

jeg fikk beskjed om å gå tur på først 10 min - ble jeg ikke sliten i bekkenet etter den turen, skulle jeg øke til 15 - og til 20 osv.. Repeter det 1 gang om dagen.. Vannaerobic for gravide med bekkenløsning er jo også et tilbud noen har=) Lykke til

Tusen takk for gode råd.

Er ikke sikker på at det er helt svaret for meg, siden jeg har låsning og ikke løsning.Problemet er at det er som om en kniv vris rundt inne i hofta og sender smertestråler nedover beinet og inn i korsryggen, eller så låser det seg helt og jeg ikke kommer meg noen steder. Denne smerten kommer med en gang jeg gjør samme aktivitet for lenge, om det er å gå, sitte, ligge eller hva det måtte være. Jeg vet at det som hjelper er å komme meg til manuell terapeut eller kiropraktor, men føler meg litt pinglete å gå dit allerede nå.

Uansett takk for omtanken.

Nå her jeg bestilt time hos manuell terapeut. Smertene er så vonde at jeg ikke sover om natta og sitter med tårer i øyekroken mens jeg er på jobb, så jeg krøp til korset og innrømte at jeg må ha hjelp. Trodde ikke at det skulle bli slik i uke 7. Gudene skal vite hvordan dette svangerskapet skal bli???? Må si jeg ikke er så optimist.

hei! jeg fikk bekkenløsning og låsning (som forsåvidt er det samme) tidlig i første svangerskap. jenta mi er nå 1,5 år og jeg sliter fremdeles med smerter når jeg f.eks støvsuger eller er på jobb (sykepleier). Har prøvd kiropraktor, fysio, naprapat men ingenting fungerte for meg. men nå har jeg hatt to behandlinger hos fotsoneterapeut og er blitt myyye bedre på kort tid! Så ville bare si at det absolutt er verdt et forsøk;-) Lykke til!

Jeg har nå låst bekken, og flere låsninge ri ryggen.... Kiropraktoren sa at da sitter det fast, men ved løsning har man overbeveglighet og muskler som ikke holder ting riktig på plass, normalt og skal gjøre som før, men låser det seg så sliter man...

Så i dag reiste jeg på behandling....

5 låsninger, de verste i bekken, skal ikke støvesuge (helelr ikke etter svangerskapet..) og skal ikke løfte, bære med likevekt (to poser på butikken selv til lite varer..) og kun gjøre ting som ikke fremprovoserer smerte.

Skal til 4 behandlinger til i løpet av 1,5 uke, og selger denne kroppen nå...

Ble ikke sykemldt for jeg skal bevege meg og dungere, noe jeg er glad for, men har en fleksibel jobb så hjemmekontor tar man når det trengs

Annonse

Jeg slett med låsninger i bekkenet før jeg ble gravid, og graviditeten har ikke akkurat gjort det bedre...

Går til både kiropraktor og fysioterapi, men har blitt fortalt av de (og etter lignende erfaringer i forrige svangerskap) at det ikke forsvinner selv om det er låsning. Bekkenløsning og låsninger er ikke helt det samme (egentlig det motsatte) men nesten halvparten av de som har løsninger har egentlig låsning.

Er for tiden 40 % sykmeldt (uke 10), men tror ikke jeg holder ut så veldig lenge i så mye jobb hvis ikke det snart blir bedre...

Noe som er viktig med denne låsningen er høre på kroppen! Når du kjenner du er sliten - prøv å få lagt deg ned! Når du kjenner du må bevege deg - gjør det! Men ta det med ro! Og ellers tipsene til mn73 over (ang. bæring bør en helst prøve å la være å bære, bruk evt sekk)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...