Lille Langbein Skrevet 14. november 2008 #1 Skrevet 14. november 2008 Gutten vår har stort sett sovet hele natten siden han var 3 mnd. Men nå har han begynt å våkne flere ganger om natten da han ufrivillig lander på magen. Han "gnukker" seg sånn opp mot siden av sprinkelsengen at han tilslutt ruller over til magen. Og da blir han liggende med strake armer og klarer ikke sove før han blir lagt på ryggen igjen. I sengen hans har vi lagt to puter under lakenet på den ene siden, så det blir et slags rede der han ligger, men han trenger ikke store plassen for å snu seg lenger (blitt dreven på det for å si det sånn). Vi tok vekk putene her en natt, i håp om at han da fikk glede av den store plassen og ville klare å rulle seg tilbake selv. Men det ble enda verre, for da våknet han stadig vekk på tvers og rundt omkring (er nok kanskje bare fordi han ikke er vant til den store plassen men). Jeg tenker mye om dagen på hvordan jeg skal få han til å sove hele natten, uten disse tullete avbruddene, for det er jo best for han og, men kommer ikke fram til noen gode løsninger. 9 mnd gammel Noen som har noen gode tips?
happy og to små Skrevet 14. november 2008 #2 Skrevet 14. november 2008 Vi bruker pose kjøpt på HM, vet ikke om det er det samme som babysafe. Den er uten remmer til å feste fast i sengen. Det hindrer henne ikke i å rulle rundt hvis hun VIRKELIG vil, men det skal litt mer til. Hun blir mye roligere i denne posen enn hvis hun ikke har den. Kanskje verdt et forsøk? Kjøpte vår for 98 kr på HM, finnes dyrere utgaver i babybutikkene.
Gjest Skrevet 14. november 2008 #3 Skrevet 14. november 2008 Vi har samme posen fra HM, og lillegutt roet seg med en gang han fikk denne på, før det turnet han rundt i sengen og mye rundt på magen, og jeg måtte hele tiden inn å legge han i riktig stilling. Han får fortsatt snudd seg og tom reist seg opp, men det skal litt mer jobb til, den er også fin hvis han sparker av seg dynen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå