Gjest Skrevet 13. november 2008 #1 Skrevet 13. november 2008 er 35+2 i dag, og badevakten fleiper hver gang med at jeg må "holde igjen" vannet mitt når jeg skal til å gå ned i bassenget. Nå har han sagt det så mange ganger at jeg begynner å lure på om det er litt alvor i det. men det jeg egentlig lurte på var om jeg kan bade så lenge jeg vil fram mot termin? om man har litt åpning vet man jo liksom ikke da. Men det burde kansje gå bra å bade inntil slimproppen har gått, eller til det lekker fostervann? hva har dere andre fått beskjed om? jeg har nemlig glemt å spørre jordmor eller legen om dette.
Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 14. november 2008 #2 Skrevet 14. november 2008 Jeg kommer til å bade frem til slimproppen går i allefall!
strikkemegihel Skrevet 14. november 2008 #3 Skrevet 14. november 2008 Hei! Eg går på bading med jordmor pga bl og har fått vite at vi kan bade heilt fram til vatnet går. Dette sjølvsagt så framt ein føler seg i god form og ikkje har blødningar. Så eg stolar på det sidan det er einaste behandlingsforma som hjelper noko.
juliogdesember Skrevet 14. november 2008 #4 Skrevet 14. november 2008 Jeg trener to dager i uken i basseng, pga bekkenløsning. Ikke noe farlig å bade så lenge vannet ikke har gått sier jordmoren min også. Så bare bad du :-) Jeg er 32 uker på vei, og har tenkt å fortsette å trene i bassenget så lenge jeg kan.
:*lillefru*:har født*: Skrevet 14. november 2008 #5 Skrevet 14. november 2008 Heisann, kommer akkurat tilbake fra legen. Fikk beskjed at vi kan bade helt til slimproppen går når vi er gravid. Kos deg med badingen du, det gjør iallefall jeg )
27dager Skrevet 14. november 2008 #6 Skrevet 14. november 2008 Jeg fikk beskjed av legen min at jeg burde ikke svømme etter 6 uker før tremin da slimproppen/vannet kan gå. Slimproppen kan dessuten gå uten at man merker det, og da er faren for infeksjon pga badevannet større. Men, sannysnligheten for at dette skal skje er vel ganske liten så dersom klarsignal fra egen jm hadde jeg sikkert fortsatt;)
Gjest Skrevet 14. november 2008 #7 Skrevet 14. november 2008 takk for svar alle sammen. tror jeg fortsetter en stund til, det er jo det eneste som løser opp de stive musklene. skal til jordmor etter jeg har vært i bassenget en gang til, så jeg før spørre henne da.
Marihønemamma til prinsesse Skrevet 14. november 2008 #8 Skrevet 14. november 2008 Så lenge vannet ikke har gått kan du bade. Jeg svømmer annenhverdag og er over terminen. Badevakten kommenterte magen min her om dagen, ha ha, sa de skulle ta i mot baby hvis den plutselig kommer..... Det er så utrolig deilig å svømme, alle gravide burde få gratis svømmetid! Og varmtvannsbassenget er enda bedre, løsner stive muskler etter dårlig søvn og at jeg må sitte og sove pga halsbrann. Har også skikkelig carpal tunnel syndrom, bare svømming hjelper. Har tenkt å føde i vann, hvis alt går som planlagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå