Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 13. november 2008 #1 Skrevet 13. november 2008 Hvorfor får dere det??. jeg har lite østradiol, men jeg har likevell fine slimhinner. Jeg fikk det fordi jeg har så lange menstruasjonsblødninger, han er derfor redd for at hvis jeg blør 12 dager denne gangen også så blir det ikke innsetting. derfor skal jeg ha dette nå. men det jeg lure rpå, hvor hvor lenge skal man gå på dette??
Mazza** Skrevet 13. november 2008 #2 Skrevet 13. november 2008 Progynova brukes ved fryseforsøk, man begynner å ta det på dag1, og fortsetter til test er tatt. Hvis man er gravid skal man fortsette å ta det til uke 12 ( hvertfall på den klinikken jeg er), hvis ikke går det galt. Kroppen produserer visst ikke selv ved frys......
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 14. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. november 2008 jeg skal ikke ha fryseforsøk, det var derfor jeg lurte litt på om det var noen andre som skulle ta det slik som meg
finetine Skrevet 14. november 2008 #4 Skrevet 14. november 2008 Det er for at kroppen din ikke skal produsere egne egg( ihvertfall til fryseforsøk), ved innsettingen ønsker ikke legene at eggene skal "kræsje" med hverandre. Fordi hvis de setter inn egg og det allerede er et egg der i utvikling så kan disse ødelegge for hverandre............. Hvis du skal ha uttak vet jeg ikke helt hvorfor du går på progynova, hva sier papirene fra sykehuset/klinikken da? Slimhinne får også en ekstra mulighet til å bli tykkere og bedre ved progynova:o). Når skal du i ilden da?
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 14. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. november 2008 Jeg får jo helt angst her nå. Det er jo ikke sikkert jeg kommer til å produsere noen egg da??? Da sjønner jeg ikke noe. Skal starte i helegn/ret over helgen
mia eline Skrevet 14. november 2008 #6 Skrevet 14. november 2008 Hei Tryne Jeg holder på med mitt 4.IVF. 3IVF + 1 frys uten resultat på rikshospitalet. Har nå gått over til volvat og er igang med 4. IVF der. Jeg har nå brukt progynova fra sprøytedag 6. Jeg skal ha egguthenting på mandag, og håper på fine befruktede egg som kan sette inn på onsdag. Ifølge legen på volvat skal jeg fortsette med progynova i rugeperioden, for å opprettholde slimhinnen. Og jeg har produsert egg på tross av progynova. Ultralyd idag viste rundt 20 egg- jeg har til vanlig svært lave FSH og østradiol verdier, så jeg produserer ingen egg på egenhånd, så jeg må ha hormonstimulering. Håper det oppklarte litt for deg Lykke til!!! klem fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå