Gå til innhold

Motivasjonstråd for oss som skal langsomt ned i vekt

Anbefalte innlegg

Ble mamma for snart 7 mnd siden. Hadde noen ekstra kilo før jeg ble gravid. La passe på meg og gikk greit ned i starten. Men siden i sommer har ca 4 kg til kommet snikende.

Jeg har som mål 8 kg ned til sommeren. Startet på 78 kg. Mitt mål langt der fremme er 62-65 kg. Er ikke veldig opphengt i vekt. Vil bare føle meg vel og ha en frisk og rask kropp...

Etter å ha fulgt råd bla fra ammehjelpen sine sider planlegger jeg vektnedgang på ca 1 kg pr mnd(ammer fortsatt). Har lagt meg på et daglig kalori inntak på ca 1800. Kommer nok til å kose meg i helgene. Men godis i uka er bannlyst...

Prøver å trene men merker det er kjempetungt. Sover alt for lite og føler meg derfor ganske tappet for energi.

Men skal trille tur minst 1 t pr dag.

Så er det bare å holde motivasjonen på topp =)

Fortsetter under...

Hei manglersövn.

Jeg har nä slanket meg aktivt, for förste gang i 1 mnd. Jeg begynnte pä 78kg. Pä mandag, som er min veiedag veide jeg 75 kg. Jeg er toppmotivert, og har vel startet en livstilsendring. Jeg häper at jeg veier rundt 70 kg til jul. Mitt endelige mäl, er ä komme ned til 63 kg.

Kroppen min ser bedre ut allerede, og jeg häper at jeg til sommeren kan föle meg vel i bikini. Et annet mäl, er ä kunne gä inn i klesbutikker, pröve det jeg vil, kjöpe det jeg synes er fint, og ikke bare det som passer.

Dattera mi er nä 8 mnd. Amminga slutta jeg med da hun var nesten 7 mnd, sä nä mä jeg bare ta hensyn til meg selv.

Jeg sliter med ä spise nok kalorier, men jeg er fornöyd när jeg spiser mellom 1300-1600 kalorier pr. dag.

Av trim, er rokkeringen flittig i bruk, ofte 2 ganger pä 25 min. pr. dag. Ellers gär jeg trilleturer, men det skjer ikke hver dag, selv om jeg pröver ä komme meg ofte ut.

Sä jeg önsker gjerne ä väre din slankekompis. :)

Beklager at jeg ikke gidder ä sette inn norske bokstaver, jeg bor i utlandet.

Tja... Litt i tvil om jeg skal henge meg på eller ikke, for vi stiller ikke helt i samme vektklasse. Men shit; hvorfor ikke... Fødte for fire mnd siden (og ammer ikke, så slanking er ikke fy fy). La på meg 20 kg i svangerskapet, gikk ned 10 ganske fort, men så kom 4 av dem tilbake i løpet av no time (fatter ikke at det er mulig å legge på seg 4 kg på så kort tid!!!). Så nå sitter jeg her med mine 92 komma ette-eller-annet kg... Har ikke tenkt å "slanke-slanke" meg, for det blir jeg bare deprimert av. Så mitt mål er å leve sunt og få vekk kiloene sakte men sikkert. Jeg fører en logg over ALT jeg spiser, og gir meg selv smilefjes og surefjes (får f.eks. et stort, surt fjes i kveld for noen sjokoladekjeks jeg har spist...), og i tillegg går jeg MYE. Jr nekter å sove på dagtid, med mindre vi går tur, så jeg går MINST to timer hver dag, og jeg prøver å utfordre meg selv ved å ta de bratteste bakkene (og dem er det en del av rundt her jeg bor...) i et litt over middels tempo. Så får vi se om dette har noen effekt.

Begynte å ha et bevisst forhold til dette på mandag denne uka, og har tenkt å veie meg hver mandag (for da er innbilder jeg meg at det er lettere å holde fokus i helgene).

Har ikke noe konkret mål, verken i antall kg eller tid. Så da får vi bare se hvor dette bærer hen.

Håper flere henger seg på, slik at vi kan hjelpe hverandre med å holde motivasjonen oppe!

Hiver meg på!

Fødte for ca 5,5 mnd siden. Gikk opp 17 kg i løpet av sv.skapet, som var borte før jenta mi var 3 uker.

Nå har 3-4 kg kommet tilbake fra ingensteder(...) Men jeg skal ned 9-10 kg.

Jenta mi sover i vogna si ca 2-2,5 time om dagen, og da går vi tur. Bor helt på toppen nesten i sentrum, så har en laaang oppoverbakke på tur hjem igjen.

Ellers _prøver_ jeg å holde meg unna søtsaker o.l. , men litt vanskelig når en sitter alene om kveldene når en har lagt barna.

Mangler motivasjon, og trenger en "slankekompis".

Ammer, så blir ikke slanking i den forstand, men å spise riktig og røre på kroppen!

jeg ble mamma for andre gang for snart tre måneder sine, er bare 7 måneder mellom gutta, så jeg hadde en del kilo fra forrige fødsel igjen også. Gikk opp 15 kilo under svangerskapet og veide 95 da jeg fødtegikk ned seks kilo på sykeguset og har etter det gått kjpt ned til 77 som er det jeg veier nå. Har enda 9 kilo til jeg vil bli kvitt. Hadde som mål og gå ned til 75 kilo innen dåpen til mini den er neste uke så jeg synes jeg har vært ganske flink:) Neste mål da er fire kilo av til julaften. Driver ikke med rask slanking har som mål og gå ned mellom 500 g og en kilo i uka siden jeg ammer.

Har lagt om kostholdet mitt en god del, spiser ikke søtt i ukedagene, spise mer grønnsaker enn jeg gjorde før og i helgene deler jeg og samboer en sjokoplate og det er som regle det jeg spiser av søtt i helgene. Skal få kommet i gang med trening, men har liksom ikke hatt tid. Det er vel det som er mitt største problem og komme igang med trening.

Svarte på småtroll-forumet, men slenger meg på her!!

Ammer fortsatt (6mnd siden fødsel), så det blir ikke noen intensiv slanking her ennå. Vekta har stagnert, så nå prøver jeg å spise sunt og regelmessig bare for å holde vekta og ikke gå opp. Ønsker å gå ned iallefall 5 kg til sommeren og forbli der.

Det er vanskelig å få til noe trening, men har som mål å iallefall ha en langtur i uka og en trening på wii. Er kanskje ikke så mye, men må starte med noe jeg vet jeg kan klare å gjennomføre.

Kjekt at det er flere som har det litt likt =)

Annonse

Så koselig at dere ble med!

Har hatt besøk i helgen så her har det vært mye kosemat. Men dert hører litt med og. Vi skal leve også...Så får jeg heller være flink i ukedagene!

Siden jeg ammer forstatt kan jeg jo ikke gå så raskt ned i vekt. Så kommer til å veie meg i begynnelsen av hver mnd(veier meg nok oftere men skriver ikke ned).

Jeg har gått mye tur da! Det er jeg fornøyd med. Og føler meg faktisk litt bedre. Tror det er godt bare å ha kommet i gang. Venter på litt overskudd for å begynne å trene. Føler meg helt tømt om dagen. er derfor ekstra nøye med maten for tiden så jeg ikke skal gå på "tomme" kalorier.

Februarkind:er du forøyd med rokkeringen? Og hvor kjøpte du?

Jeg tror jeg hiver meg på her jeg =) Fødte for 8 1/2 mnd siden, og klarte jammen å legge på meg 30 kg!!! denne gangen og =/ Hadde akurat fått av alle kiloene etter forrige svangerskap, da jeg ble gravid igjen.

Har vært gravid 4 ganger, og legger på meg like mye HVER gang =( Og ikke mister jeg dem lett heller!! Må jobbes litt ja ;)

Nå har jeg i tillegg ødelagt et kne, snoe som gjør at jeg ikke kan trene slik jeg er vant til, men jeg prøver å gå tur 1-2 ganger daglig.

Jeg har vel ca 10 kg igjen å gå ned, så jeg trenger motivasjon for å klare det. Ikke så enkelt, når man ikke kan "ta ei skikkelig" slankeøkt, men det må gå sakte....

Men regner med, at nå, med litt motivasjon fra dere jenter, så skal det gå bra ;)

Lykke til jenter!

Veiedag!!!!

Vekta viser 74,9 = -0,4kg fra forrige uke. Mitt mäl rundt navelen viser 100cm = - 1cm fra forrige uke. Jeg er ikke helt fornöyd, for da jeg snikveide meg forrige uke, var jeg helt nede i 74,3... Men jeg tror mensen er i anmarsj.

Ellers har jeg värt i byen i dag, og kjöpt klär! Det er kjempelenge siden jeg har giddi ä sett etter klär jeg liker. I dag fant jeg en lang strikka genser, uten armer, og en skjorte til ä ha under, i 60-talls stil. Det värste er at jeg sä slank ut. Skjorta var i störrelse 40! Jeg mä nok bruke en genser utenpä en stund, siden fettet under synes godt, men for 1,5 mnd siden kunne jeg ikke bruke bluse i störrelse 42 engang.

Jeg skjönner virkelig ikke hvorfor jeg ikke begynnte med denne slankingen for ett halvt är siden... Jeg begynner ä föle meg vel i kroppen min. Men det skal fremdeles hvertfall 10 kg til, för jeg er fornöyd.

I fölge WHO skal man väre mindre enn 80 cm i livet. Er det noen av dere som vet hvor man skal mäle det? Jeg mäler rundt navelen, for der er jeg god og rund, men hvis jeg mäler höyere oppe, er jeg nesten 15 cm mindre.

Manglersövn: Rokkeringen er jeg veldig fornöyd med. Den er i bruk fra mellom 30min.-1 time pr. dag, da ser jeg pä tv, mens jeg rokker.

Jeg kjöpte den pä: http://www.magichoop-de.com/ Det er en tysk side. Men tror du kan fä kjöpt pä norske nettsider ogsä, men jeg vet desverre ikke hvor.

Nä er jeg spent pä deres mäl! :)

Gikk på en skikkelig smell i helga, gitt... Var på besøk hos svigers og feiret bursdag = alt for mye god mat, kaker + litt snop. MEN jeg har klart å miste en hel kilo i løpet av uka!!! Så da får jeg vel si meg godt fornøyd. Tror kanskje det er mest fordi magen var stappfull når jeg veide meg forrige mandag, så blir nok ikke like bra de neste ukene...

Prøver å spise lite (eller iallefall mindre) og ofte, og prøver å tenke litt mer på hva jeg putter i munnen. Vet jeg må bli flinkere til å drikke også. På slutten av dagen kan jeg oppdage at jeg kun har drukket to kopper te i løpet av dagen. Tror jeg er litt feilkonstruert, for jeg blir aldri tørst og merker ikke at jeg ikke har drukket før jeg plutselig sitter der med en murrende hodepine.

Ellers blir det trilleturer som blir min fysiske aktivitet. Men med to lange turer i løpet av dagen, burde ikke det være så galt.

Hei!!

Slenger meg på her jeg.

Har tre barn. Gått opp mellom 25 og 30 kilo med alle tre. Med de to første sklei alle kiloene av de første året etter fødslene. Så lett har det ikke vært etter siste.

Det er nå to år siden sistemann kom til, ett

easy life kurs og ett grethe roede kurs. Har gått ned ca 15 kilo tilsammen, men dessverre har de kommet på igjen....HUFF!! Selvfølgelig min og min viljestyrkes feil. Veide meg idag og er tilbake på utgangspunktet, dvs nesten 82 kilo. Min trivselsvekt ligger på mellom 62-65 kilo. Har inget mål om å nå den vekta i nærmeste framtid, men håper på å ha kommet under 80-tallet til nyttår. På denne tida, men jula som nærmer seg, krever det viljestyrke til tusen, og håper jeg kan få litt motivasjon her inne..:)

Jeg vil klare det på egenhånd denne gangen, for det er jo meg det står på!

Altså dagens vekt; 81,8 kg.

Hiver meg på jeg også.

Startvekten var ca. 75 kg. Gikk så opp 20kg under graviditeten.. og de føk av igjen de første månedene etter fødselen pluss litt til...

Når jeg sluttet med amminga kom de sakte men sikkert tilbake igjen... hovedsakling pga. jeg spiste ganske store mengder mat... mer enn jeg har forbrent iallefall. Så nå var jeg oppe i 82kg på max.

Begynte på lørdag med å spise mindre... slik at jeg spiser normalt men spiser meg aldri mett. Spiser bare kaker ol. ved spesielle anledninger når det passer seg. Ellers består min daglige meny av både proteiner, karbohydrater og fett..

Nå har jeg ikke veid meg.. så det blir spennende å se hva nålen peker på neste veiing:-)

Annonse

Æsj, har ikke batterier til vekta mi =/ Når jeg endelig har mannet meg opp til å veie meg igjen, så funka den ikke ;p

Men har vært flink i hele tooo dager..hehe.. Og føler meg allerede bedre =) Får bare fortsette sånn, og så får jeg kjøpe batterier til vekta ;o)

Hei hei! :)

Tror at jeg skal melde meg på her..

Fødte en liten gutt for snart 7 måneder siden.. Var overvektig før jeg ble gravid, men gikk bare 8 kilo opp under svangerskapet. Etter fødselen gikk alle de 8 kiloene ned + 2 kilo mer.. Så da veide jeg bare 78kilo.. Måtte slutte å amme da gutten var 2 1/2 mnd pga operasjon og jeg mistet melken. Så da kom kiloene tilbake igjen og nå veier jeg like mye som da jeg var høygravid, hele 88kilo!!! Huff, ikke bra for en som er bare 155,5 cm.

Nå må jeg begynne å slanke meg. Må ihvertfall gå ned 15 kilo til påsken for da skal søstra mi gifte seg og finstasen må passe, siden jeg skal være forlover :)

Håper at vi kan motivere hverandre og gå sakte men sikkert ned i vekt :)

Klem

Er det bare meg som registrerer meg her, og som er igjen pä denne träden?

I dag var det veiedag. Vekta viste 73,9 kg, dvs ned 1 kg pä en uke. Tilsammen ned 4,1 kg siden start. Midjemälet mitt viser 98 cm. Dvs ned 2cm pä en uke, 8cm pä en mnd, og 11 cm ned totalt. Jeg er fornöyd jeg.

Er det noen flere av dere som er med pä träden, som vil fortelle om ossen det gär med dere da?

Neida, er her jeg også. Ned 0,4 forrige uke. Siden det skal gå rolig og pent, er jeg godt fornøyd med det. Ukedagene er ikke så vanskelige, men jeg sliter med å holde meg i skinnet i helgene... Og helga som kommer, er første julebord. Og så går det slag i slag helt frem til jul. Skal være fornøyd om jeg klarer å holde meg stabil til nyttår nå, tror jeg.

• 2 uker senere...

Denn tråden døde sannelig fort! Jeg prøver å vekke den til live igjen, jeg... Forrige uke gikk jeg ned 0,5, og i morra er det på vekta igjen. Prøver å ikke veie meg i løpet av uka, for jeg har av erfaring en ganske ustabil vekt. Kan variere ganske mye fra dag til dag, alt etter hva jeg har fylt magen med dagen før... Så mandager er og blir min dag. Ellers kan jeg jo fortelle at jeg i desperasjon gikk ut og kjøpte 30 days for litt over en uke siden. Og som om ikke det er nok, har jeg bestilt full ketolysepakke. Tenkte å prøve meg på det over nyttår. Satt en kveld og deppet litt, og leste om alle de flotte resultatene til ketolysegjengen på sidene her, så tenkte at jeg kanskje skulle prøve det, jeg også. Jeg er nemlig mye flinkere til å holde strenge dietter, enn jeg er til bare "å passe på" i hverdagen. Så da får vi se hva nyåret bringer. Har forresten ikke fortalt om min ketolyseplan til mammen ennå. Han kommer vel til å gå bananas. Et kosthold uten brød, ris og pasta, er ikke et kosthold i hans øyne...

Fint om noen av dere andre som kastet dere på her kan skrive litt også. Eller har julestria kommet og tatt godt grep om dere alle mann?

Sä flink du er da Ophelia. Jeg har värt flink med slankingen frem til forrige uke, da begynnte jeg ä skeie ut. Nä er jeg tilbake til samme vekt og mäl, som for 2 uker siden. Forrige uke sov jeg spesielt därlig pga. jenta mi, sä da unna jeg meg litt ekstra...

Nä er mälene mine pä 73,9 kg og 98cm ved navelen. Hvordan gikk det med vekta di i dag da?

Det gikk akkurat som jeg trodde i dag. Opp igjen forrige ukes halvkilo + 0,2 til... Synes faktisk ikke jeg har skeiet ut så voldsomt uka som har gått. Håper noe av det bare var søndagsmiddagen vi hadde som fortsatt lå litt for godt i vomma...

har lest her men ikke skrevet. stoppet å gå ned i vekt da vi prøvde å få en til holdt på med det et par mnd tid bestemte oss deretter for å prøve å få en til høsten 09 i stedet. Jeg begynte med å bevistgjøre meg selv kostholdet mitt og tenke at det jeg spiser sånn blir jeg. Jeg var 96,5 ca da jeg begynte for 2mnd siden er nå i dag nede i 88kg:D jippi!! nå skal det sies at jeg har hatt omgangsyke i natt og i dag spydd og diare i hele dag og natt så det eneste jeg har fåt i meg er en halv cola boks. Ikke akkurat bra for slankinga mi men det eneste som ikke kommer fresende ut munnen eller rompa med en gang. Det jeg har gjort med slankinga mi er å spise en brødskive i stedet for 2 til måltider og faktisk insett at jeg blir mett etter en så skjønner ikke hvorfor jeg alltid har spist 2! Spiser masse frukt og grønnsaker godteri og junk food KUN fredag det er jeg ekstrem streng på. drikker masse vann og et kjempegodt tips er å alltid ha med kaldt vann og frukt og eller grønnsaker i vesken. jeg blir alltid sulten etter jobb og har hatt lett for å ta noe enkelt fra en kiosk istedet nå dette eller en halv brødskive på vien hjem. sikkert gått ned mye bare på å gjøre den forandringen. lykke til! jeg kommer nok til å veie meg veldig ofte men bare skrive vekten her hver fredag.

Hei.

Ny veiedag, og en stor overraskele. Vekt: 72,4 (ned 1,5kg) midja 93 cm (ned 5!cm) Midjemälet mitt er nä under mitt julemäl, mens vekta fremdeles har et par kg for mye, men det gjör ingenting. Jeg er superfornöyd!

Sä bra at vi fremdeles er noen igjen her da, og velkommen til deg samboer87.

Nä er jeg spent pä deres resultater.

Nå har julestria tatt meg!!! Har holdt vekta stabil siden sist. Opp 100 g, men det regner jeg som normalvariasjon.

Nå skal jeg bare kose meg og ikke trå på vekta en eneste gang i løpet av jula, og over nyttår begynner jeg på ketolysekuren. Så da forlater jeg denne tråden. Langsomt ned i vekt er ikke lenger nok for meg...

MAsse lykke til til dere alle sammen! Og ha en riktig god jul, og godt nyttår etterhvert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...