Ophelia & Jr. Skrevet 13. november 2008 #1 Skrevet 13. november 2008 Vi har nå tenkt å introdusere velling for jr. Han er fire mnd, og STOR så han overskrider fint 1l mme pr døgn og på helsestasjonen sa de at velling var en fin ting å starte med. Men lurer litt på hvordan vi skal gjøre dette. Dere som gir velling; bruker dere ordentlig vellingpulver eller bruker dere grøt? På de "ekte" vellingene jeg har sett (Nestle + Semper) står det fra 6 mnd... Og hvis vi skal bruke grøt; hvor mye skal vi bruke, feks til en flaske på 180-200 ml? Og man begynner vel med litt først for å øke på senere? Har hørt noen nevne at barna har fått mer urolig søvn etter introduksjon av velling. Hva er deres erfaring? Det var det jeg lurte på i første omgang. Kommer sikkert på mer etterhvert...
Nordhagenjentene :) Skrevet 13. november 2008 #2 Skrevet 13. november 2008 Tack för Ditt mail. Hei! Jeg sendte mail til Hipp da deres velling også er merket 6 mnd - vi bruker Hipp mme og Hipp grøt, og grøten blandes med vann. Jeg lurte på om jeg kunne ta et par skjeer grøtpulver i mme'en, sel vom grøten som sagt blandes med vann. Da fikk jeg dette til svar: "HiPP Majsvälling har en åldersrekommendation från 6 månader. Åldersrekommendationen är en anpassning till vår gemensamma nordiska marknad (Sverige, Norge, Danmark och Finland). Det är också en rekommendation som stämmer överens med WHO:s rekommendation om att alla barn bör ammas upp till minst 6 månader. HiPP Majsvälling är dock mycket skonsamt mot magen och kan börja introduceras innan barnet har blivit 6 månader gammalt. Med vänliga hälsningar Minna / HiPP Konsumentkontakt" Frøkna her er 4 mnd, og jeg synes hun reagerer på litt på alt annet enn Hipp, vi har brukt Nestlé maisgrøt i mme på kvelden de siste ukene, men ville heller bruke Hipp... derfor jeg kontaktet de. Vi har gitt velling tre kvelder nå, og det har gått VELDIG bra! Er mye roligere på kvelden enn med Nestlé-grøt i mme faktisk. Hun sov urolig de første timene, mistet smokken ofte, noen kvelder våknet hun igjen etter et par timer. Hun sov roligere på natten, våknet 1-2 ganger for mat, mot 3-4 før vi gav grøt, men hadde en urolig søvnperiode på kvelden.... Når vi gav med grøt hadde jeg 180ml ferdig mme og 2 skjeer grøtpulver oppi. Vi merket bedring med en gang etter introduksjonen (da med grøt i mme), i den forstand at hun ikke våknet for mat så mange ganger, men det var nok som du sier at hun ble urolig - det er sikkert tungt for magen å fordøye...? Men som sagt; velling fra Hipp har virket mye bedre! Orker ikke lese over, og jeg tror det ble surrete og tungvint, men håper du forstår meningen min.
Ophelia & Jr. Skrevet 13. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. november 2008 Tusen takk! Da skal jeg på butikken i morgen og se etter Hipp velling. Gutten vår får også Hipp mme og Hipp grøt...
Nordhagenjentene :) Skrevet 13. november 2008 #4 Skrevet 13. november 2008 Jeg har kjøpt på Mega, på Rimi her i byen hadde de den ikke... Så finn en butikk som har godt utvalg! Og lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå