Gå til innhold

Introduksjon av velling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nå tenkt å introdusere velling for jr. Han er fire mnd, og STOR så han overskrider fint 1l mme pr døgn og på helsestasjonen sa de at velling var en fin ting å starte med. Men lurer litt på hvordan vi skal gjøre dette. Dere som gir velling; bruker dere ordentlig vellingpulver eller bruker dere grøt? På de "ekte" vellingene jeg har sett (Nestle + Semper) står det fra 6 mnd... Og hvis vi skal bruke grøt; hvor mye skal vi bruke, feks til en flaske på 180-200 ml? Og man begynner vel med litt først for å øke på senere? Har hørt noen nevne at barna har fått mer urolig søvn etter introduksjon av velling. Hva er deres erfaring?

Det var det jeg lurte på i første omgang. Kommer sikkert på mer etterhvert...

Skrevet

Tack för Ditt mail.

Hei!

Jeg sendte mail til Hipp da deres velling også er merket 6 mnd - vi bruker Hipp mme og Hipp grøt, og grøten blandes med vann. Jeg lurte på om jeg kunne ta et par skjeer grøtpulver i mme'en, sel vom grøten som sagt blandes med vann.

Da fikk jeg dette til svar:

"HiPP Majsvälling har en åldersrekommendation från 6 månader. Åldersrekommendationen är en anpassning till vår gemensamma nordiska marknad (Sverige, Norge, Danmark och Finland). Det är också en rekommendation som stämmer överens med WHO:s rekommendation om att alla barn bör ammas upp till minst 6 månader.

HiPP Majsvälling är dock mycket skonsamt mot magen och kan börja introduceras innan barnet har blivit 6 månader gammalt.

Med vänliga hälsningar

Minna / HiPP Konsumentkontakt"

Frøkna her er 4 mnd, og jeg synes hun reagerer på litt på alt annet enn Hipp, vi har brukt Nestlé maisgrøt i mme på kvelden de siste ukene, men ville heller bruke Hipp... derfor jeg kontaktet de. ;)

Vi har gitt velling tre kvelder nå, og det har gått VELDIG bra! :D Er mye roligere på kvelden enn med Nestlé-grøt i mme faktisk. :) Hun sov urolig de første timene, mistet smokken ofte, noen kvelder våknet hun igjen etter et par timer. Hun sov roligere på natten, våknet 1-2 ganger for mat, mot 3-4 før vi gav grøt, men hadde en urolig søvnperiode på kvelden....

Når vi gav med grøt hadde jeg 180ml ferdig mme og 2 skjeer grøtpulver oppi.

Vi merket bedring med en gang etter introduksjonen (da med grøt i mme), i den forstand at hun ikke våknet for mat så mange ganger, men det var nok som du sier at hun ble urolig - det er sikkert tungt for magen å fordøye...? Men som sagt; velling fra Hipp har virket mye bedre!

Orker ikke lese over, og jeg tror det ble surrete og tungvint, men håper du forstår meningen min. ;)

Skrevet

Tusen takk! Da skal jeg på butikken i morgen og se etter Hipp velling. Gutten vår får også Hipp mme og Hipp grøt...

Skrevet

Jeg har kjøpt på Mega, på Rimi her i byen hadde de den ikke...

Så finn en butikk som har godt utvalg! Og lykke til!! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...