Gå til innhold

jeg gir FA.. meg snart opp de legene jeg, stakkars lillegutt:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har lillegutt slitt med luftveiene siden februar, fikk påvist astma i mai, går på medisiner for d. har en kjempe flink astma lege. Men han sliiter så enormt med sykdom. han har hatt farrang 3 ganger på 2 mnd, influensa, å han har rett å slett gått å hanglet lenge. Nå har han gått på antibiotika for lungebettennelse i 10 dager, å han hoster og hoster. vi har flere ganger måtte tatt han med ut for å roe hostingen. han spyr pga all hostingen å d sliter veldig på han for han blir ekstra sår nedover svelget. vi ringte fastlegen både i går og i dag men sekretærene sier han ikke har tid til å ta imot gutten. men de gidder ikke høre med han en gang. Begynner å bli veldig bekymret jeg. så i morgen tror jeg at jeg tar med lillegutt til legevakten etter jobb så de får sjekket han. huff blir så frustrert bare så måtte få ut litt irritasjon og oppgitthet:/

Skrevet

Ville gått til homøopat og fått i noe styrkende til immunforsvaret hans.

Skrevet

Krev å få cosylan hostemikstur. Bare får å gi på natt så han kan slappe av i allefall. Jenta vår har slitt med intens hosting i 3 uker og nå var dråpen nådd i går. Ble legevakt i går kveld. Hun fikk cosylan ( noe de andre legene ikke har ønsket da det er fra 2 år og opp de skriver ut ) Det går mest på slimløsende når de er så små, men etter all den hostinga ble jeg desperat! Hun er en kraftig plugg og hun hoster litt selv om hun har fått litt mikstur. Hun må hoste litt pga slimet i bronkene. Har hatt bronkitt i 3 uker. Nå er det mest som astmabronkitt. Fikk fluitide astma med også. Har sovet bedre i natt med noen hosteanfall, men ikke i nærheten av hvordan det har vært. I dag har hun stort sett sovet. Helt utslitt stakkar. Så tror jeg medisinene gjør henne veldig trøtt. Poenget er at de får kun minste dose i mikstur sånn at de hoster litt. Men håper det har bedret seg. Forferdelig slitsomt dette:(

Skrevet

Jeg har hatt samme problem med min sønn på 1,5 år. Gikk å hanglet i over 2 mnd med intens hoste, ofte med oppkast til slutt. Tidvis 40 i feber osv osv... Fastlegen hadde aldri tid å ta oss inn, når hun endelig gjorde det var det 10 min med undersøkelse, ingen prøver tatt og ut av døra! Legevakta var en vits!! De hadde aldri tid å hjelpe. Sa bare han hadde falsk krupp over telefonen, men at det aldri pleide vare i 2mnd... Siste gangen jeg ringte fikk han skikkelig pustevansker etter et hosteanfall, legevakten synes ikke det var nødvendig å komme opp med ham. Jeg spurte "hvis han slutter å puste i natt da?!?!" Fikk til svar "nei, da får du bare ringe opp igjen..."

Enden på visa var at vi gikk til privatlege. Beste 500,- jeg har brukt i hele mitt liv!! Legen brukte over en time på undersøkelser og prate med oss som foreldre. Var helt fantastisk å endelig føle at en har fått hjelp!!

Legeordningene i norge er helt horrible!!!

Hilsen frustrert mamma

P.S diagnosen til slutt var astma. Han er nå helt fin igjen etter noen uker med medisinering...

Skrevet

Be også om å få vurdere å få Singulair som er for barn helt ned til 6 mnd. Det er mot astma- allergi problemer/luftveisproblematikk, og er i pulver som du strør på maten- kjempelett å gi

Skrevet

At det går an!!!!! At de tør, når det er snakk om SMÅ barn. Jeg fikk også beskjed om å vente til neste dag. Da skal jeg love deg sykepleiern i meg våknet!!!!

Skrevet

hmm..vel har to astma barn jeg da..

ikke be om singulair,den har veldig bi virkininger i form av ledd og muskelsmerte og barnet må være i stad til å tygge sund disse tablettenee,selv om de sier de løser seg fort opp.

men hva med å be om henvisning til voksentoppen? der er de super flinke og et barneavd underlagt rikshospitalet for barn med astma,allergi og eksem,var der og fikk vite MYE etter 3år som barneleger her ikke ante.

hva med forstøver?

hvilken type medisiner går han på nå?

har dere behandlingsskejma? øker og trapper dere ned dosen,får han ventolin?

jada,mange spm med disse er viktige for astma barn =)

bare rop ut om du trenger svar eller råd =)

Skrevet

ja,en ting til,er gutten din astmatiker så høres det veldig ut som han er undermedisiniert,dette var storebror,fikk ny medisin og ble bra ganske kjapt,hadde evig natthoste,ble helt apatisk fikk ikek puste,osv. men ingen leger tenker at oi..bytte medisin,fordi de er så små,men krev en annen type,evt medisin på forstøver.

har litt peiling på hva jeg snakker om etter 3år med kamp på min eldste,nå har vi en behandlende lege,behandlingsskjema,forstøver apperat,jonasmaske og frihet til å ringe når som helst =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...