Madamina Skrevet 13. november 2008 #1 Skrevet 13. november 2008 Har skikkelig sandpapir hender og bruker all verden håndkremer. Snart går jeg over til spritvask. Flere med sprukne og tørre hender etter minst 20 håndvasker i døgnet ?(etter bleieskift, egne dobesøk og før matlaging etc.)
Gjest Skrevet 13. november 2008 #2 Skrevet 13. november 2008 ja jeg har fått sår på knokene.. huden sprekker for den blir så tørr.. smører hele tida... vurderer spritvask selv...
*Timulia* Skrevet 13. november 2008 #3 Skrevet 13. november 2008 Oh yes!!!! Men hørte et tips, som jeg bare har fått prøvd så vidt: Ta på en fet håndkrem, gummihansker og ta oppvaska i varmt vann! Det funka faktisk veldig bra! Prøvde bommullshansker på natta, men da fikk jeg ikke sove.....
Tante Gustava Skrevet 13. november 2008 #4 Skrevet 13. november 2008 Et tips fra en sykepleier som vasker hendene MANGE ganger i løpet av en arbeidsdag. Kjøp en salve/krem på apoteket som heter Camferin. Den er ikke dyr. Smør hendene om kvelden når du legger deg, samt en gang innimellom. Lukter kamfer, men er kjempeeffektiv! Jeg sverger til denne, sykepleierhendene mine holder seg bra med en innsmøring hver kveld
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 13. november 2008 #5 Skrevet 13. november 2008 Måtte smile litt. Sykepleier her og, men jeg vasker hendene færre ganger i løpet av dagen hjemme, enn hva jeg gjør på jobb. Her i gården er det motsatt: Har aldri hatt så fine hender og negler som nå! Men kan skrive under på forrige innlegg, camferin fungerer bra på tørre hender :-)
Bruxa Skrevet 13. november 2008 #6 Skrevet 13. november 2008 Et annet tips er å skifte såpe.. Jeg har byttet fra Lano til en babysåpe med olje og merket kjempestor forbedring :-)
Nordhagenjentene :) Skrevet 13. november 2008 #7 Skrevet 13. november 2008 Jeg er bare tørr på fingertuppene på pekefinger og tommel! Helt sykt... :S
Dr Mcstuffins Skrevet 13. november 2008 #8 Skrevet 13. november 2008 Måtte bare signere denne tråden da jeg uten videre begynte å blø på den ene hånden i sted!! Så JA..en smule tørr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå