Gå til innhold

Noen som gir babyen drømmemåltid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei

Har store problemer med å få babyen min til å sove for tiden. Dette har pågått i 4-5 uker nå. Er inne å sjekker på sovncoach.dk og jeg synes at noe av det som står der er veldig vesentlig og jeg ser at hun skriver en del om mange av de feilen jeg gjør med min baby.Men jeg synes at det med drømmemåltid virker litt ulogisk. Jeg tror at min baby vil våkne hvis jeg skal prøve å gi henne mat når hun ligger å sover.

Noen med erfaring fra denne m.a.g.i rytmen og drømmemåltid?

Håper på gode råd :)

Skrevet

Ville bare si at etter noen netter med unormalt mye amming bestemte jeg meg for å prøve drømmemåltid. Var litt spent på om vesla skulle våkne, men det gjorde hun ikke. Har gjort dette i 1 uke nå og det fungerer bra. Det virker nesten som at hun har vent seg til at engang før midnatt kommer det mat i søvne...

Det jeg gjør før jeg plukker henne opp fra senga er å ha puppen helt klar og et teppe til å pakke rundt.

Hun bruker mye kortere tid på dette måltidet enn ellers på dagen.

Det er jo bare å prøve, men være innstilt på at babyen kanskje våkner.

Skrevet

Jeg driver å ammer hver time eller annenhver time hele natten gjennom. Jeg legger hun kl 19 og da kan hun sove til kl 23-01 før hun våkner for mat. Etter det måltidet så begynner ammehysteriet. Ammer og ammer hele natten gjennom. På dagtid vil hun ikke sove. Sover maks 2x 30 minutter gjennom hele dagen. Hun er 4 mnd nå.

Jeg får prøve med drømmemåltid å se om det fungerer. Gir du begge brystene eller holder det med et?

Skrevet

Det varierer litt, men som regel holder det med ett. Men så er det det hun er vant til fra tidligere også.

Skrevet

Drømmemåltid er absolutt å anbefale! Før jeg begynte med det våknet gutten ofte på natten, men sluttet med det fra første dagen han fikk mat i søvne. Tar han opp rundt midnatt (eller rett før jeg legger meg selv) og han våkner ikke ;)

Skrevet

Jeg gjorde det en stund før hun ble nattavvent, synes det funket bra. Hun våknet aldri av det (eller kun en gang, men da var det tenner på gang).Ga først kl 23, så tidligere og tidligere til jeg kuttet det ut litt før 6 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...