Gå til innhold

Noen med 4-5 åringer som fortsatt har problemer med tissing i buksa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår blir 5 år i januar, og har enda perioder hvor han ofte tisser i buksa. Nå har han tisset på seg 1-2 ganger hver dag. Og jeg skal ærlig innrømme at jeg begynner å bli frustrert.

Flere som har det spnn, og hvordan takler dere det?

Skrevet

Jupp. Enormt irriterende. Særlig når man skal bort. Er ikke alltid det passer med fullt klesskift, i en barnebursdag f.eks, i tillegg blir jo ytterdressene vaska ihjel i dårlige perioder. Vår er 2 mnd yngre enn din, og vi har også prøvd det meste.

Nå begynte jeg faktisk å fatte håp, det gikk 3 dager med full innsats uten at vi trengte å passe på som hauker, og det gikk strålende=) Tre kvelder med belønning og turen til badeland var innenfor rekkevidde. Så, etter middag i går; tre uhell uten å si fra. Jeg ble oppriktig skuffet, ungen var jo så stolt og gledet seg sånn til badeland, jeg skjønner ikke hva som skjedde...

Men jeg tenkte å ta det med ro, tenker at det er jo bedre enn på mange mange måneder så det er et skritt i riktig retning. Og ellers koble det ut og ikke la det ødelegge dagen. Det er tydeligvis ikke mye vi kan gjøre likevel, alle triksene i boka er prøvd, og ekte motivasjon må komme innenfra for å funke...

Dette ble langt=) Lykke til, jeg skjønner din frustrasjon veeldig godt. Men før eller siden må det ta slutt! (felles skjebne, felles trøst)

Skrevet

Vår sønn venter til siste liten før han løper til do.....og da går det ofte galt. Ikke alltid det blir så mye søl men allikevel. Tror mange gutter i den alderen utsetter og utsetter jeg......de gidder ikke ta seg tid til å gå på do. I barnehagen måtte de (etter at de startet med utedresser) ta han jevnlig på do. Bare ta han med og si at nå går vi og tisser litt og det hjalp faktisk. Prøv å få de til å gjøre det i barnehagen så løser det seg kanskje? Pass på han litt hjemme også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...