Gå til innhold

når fikk dere blikkontakt og første smil...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en liten gutt som kom 16 dager før termin... han blir 1 mnd på lørdag... og han har enda ikke smilt:( syns d er litt rart jeg:(

Skrevet

Blikkontakt fra første dag, og smil fra ca 3 uker.

Skrevet

min gutt ble født 18 dager før termin. Blikkontakt kom vel ganske fort, og bevisst smil etter ca tre uker.

Skrevet

ok.. da er min sein ellers så er d noe galt.... d er jo d jeg tror selv... off grusomt d her....

Skrevet

Slapp av! Jeg fikk en gutt 16 dager før termin. Han smilte ikke skikkelig før ca 2,5 mnd. Nå er han 4 mnd og smiler og ler masse! Ikke vær redd gå heller på helsestasjonen og spør. Alt er sikkert helt ok!

Skrevet

Min ble født 12 dager før termin, og er nå 4,5 uke gammel. Han har heller ikke smilt ordentlig (tror vi, fikk en slags grimase i dag, men er usikker på om det var en grimase, eller om det var et ordentlig smil). Han virker helt normal ellers, og vi stresser ikke noe med det - selv om jeg gleder meg veldig til første smil kommer!! I Gro Nylanders bok sto det at første smil vanligvis kommer når de er mellom 4-6 uker gamle.

Skrevet

Jeg hadde heller ikke villet stresse med det enda altså. Alle barn er forskjellige! :-)

Skrevet

Min smilte ordentlig for første gang når han var 5 uker. Oldemor fikk det første smilet, og var skikkelig stolt:)

Det var mange ganger før det at det så utsom han smilte, men det var nok bare grimaser.

Skrevet

Beviste smil var han vel 3 uker.

De smiler mellom 3-6 uker :) Så ikke bekymre deg du :)

Blikkkontakt synes jeg han har hatt heleveien. HAr vært veldig våken i blikket fra dag 1.

Så 1 uke vil jeg iallefall si jeg hadde blikk kontakt.

Skrevet

Hei.

Kjente meg så godt igjen i din fortvilelse over at gutten din ikke har smilt. Min første ble født 6 uker før tiden- og det tok tid før hun smilte første gang. Jeg ventet og ventet og var 100 % sikker på at noe var gale. Hun var nesten 9 uker før hun smilte bredt til meg- og har smilt siden:-)

Min andre datter sparte også på smilet- og hun er født til termin. Da var jeg også beskymret. Men hun hadde kolikk og var nok mer opptatt av å skrike enn å smile.Hun var vel nærmere vel 7 uker før smilet kom. Hun også har vært en smilende jente siden.

Så slapp av, ennå kan det gå noen uker. Husk å korrigere alderen hans. tell uker fra termindatoen du.

Ikke beskymre deg.

Skrevet

Blikkontakt helt fra fødselen, smil 1 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...