Gå til innhold

Vil slutte å amme om natta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter er nå litt over 8 mnd, og får pupp 2 ganger om natta! Legger henne kl 19, og hun får pupp ca kl 1 om natta og ca kl 6 på morgenen! Sover til ca halv 7-7! Klokken 6 er greit, for det er jo på en måte morgenen, men vil gjerne slippe ammingen kl 1! Hun våkner gjerne flere ganger om natta og, og kan da være vanskelig å få til å sovne. tror hun likosm forventer pupp! Noen som har noen gode råd for hvordan vi kan slutte med dette på beste mulige måte både for foreldre og barn`??

Skrevet

Hei. Vi tok avvenningen en uke før hun fyllte 11 mnd. Var og slik at hun våknet på natten og ikke roet seg før hun fikk litt pupp, eller melk på flaske. Nok var nok så vi måtte bare gjøre noe. Så da hun våknet fikk hun tørr bleie, en kos og så la vi henne ned igjen. Hun var ikke fornøyd og vi var stadig borte og roet henne, men hun holdt det gående med skriking (ikke hysterisk skriking) og klaging en stund. Etter 1,5 t tok jeg henne over i vogna, trillet den fram og tilbake over dørterskelen og hun sovnet rask. Neste natt holdt hun det gående 1,5 time og så over i vogna og en time til der før hun sovnet. Natt 3 fikk vi roet henne i senga eter en god time, natt 4 holdt hun det vel gående nesten 2 timer, og fikk litt vann etterhvert for hun blei varm også. Natt 5; Sove hele natten!!! Våknet kl 6 med bæsjebleie, fikk tørr bleie og sovnet greit fram til kl 7! Siden har hun ikke våknet før 5-6-7 tia og da pga våt bleie.

Herlig! Endelig sover hun fra kl19 - 07 uten amming!! Det var kun en uvane tydeligvis for når hun våkner om morgenene nå har hun ikke akutt behov for melk.

Lykke til , det er ille mens det står på men vel verdt!

Skrevet

Min datter er bare 8 mnd da, men tror hun våkner bare fordi det har blitt en vane! Hun vil ha kosen liksom!!1 Var det pappaen som tok det hos dere eller?

Skrevet

Når de er så gamle som våre barn er nå så er det vanen, men jeg har ikke orket å tatt kampen enda. Håper det går over av seg selv når det ikke er mer melk i puppen:) og det er ikke lenge til. Det har hvert et par netter han har insistert på pupp, men det har ikke hvert noe i den så da har han sovnet. Det er ikke aktuelt å lage flaske på natta.

Men må nok bare ta tak i det etterhvert, uff men gruer meg

Skrevet

Ja, om de da sovner selv om det ikke er noe melk... så er det jo bare kosen de vil ha!!! Og det hadde vært veldog godt å slippe det på natta altså!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...