Gå til innhold

Er det unormalt ofte for en 2 uker gammel baby å være sulten (og spise) hver time??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke veid henne siden sykehuset, men ser at hun har lagt på seg så tror ikke at hun får i seg for lite heller..

Eneste problemet vi har er at hun kanskje ikke spiser nok hver gang da hun sovner ved puppen etter ca 10-15min, hvordan får jeg til å snu dette?

Skrevet

Helt normal at de spiser hele tida ja! :)

Hvis hun sovner ved puppen så kill ungen under foten og prøv å snakke med ungen! :)

Skrevet

Har forsøkt å kile både under foten og inne i hånda samt å stryke over hodet, som de anbefalte på sykehuset, uten at det hjelper så veldig mye syns jeg. Det eneste hun våkner av er bleieskift, men da sovner hun ganske lett når jeg prøver puppen igjen etterpå så sånn sett er vi jo nesten like langt :)

Gjelder denne normale hyppigheten også for natt eller? syns hver time på natten begynner å bli litt slitsomt for min del :)

Skrevet

Har en liten på 3 uker,- han holdt også på som din i begynnelsen, men prøv å drøy litt lengre mellom måltidene, slik at hun er skikkelig sulten. da jeg gjorde den med min sugde han minst 20 min, i motsetning til 10 min! Han sovnet heller ikke. Du kan også kle av babyen når du skal amme, det kan holde henne mer våken. Lykke til:-)

Skrevet

Det er veldig slitsomt når det står på, og vanskelig å fatte at et barn kan spise så ofte - men heldigvis varer det ikke så mange uker!

Skrevet

Prøv å ta av henne sokkene slik at bena blir litt kaldere, og så kiler du :-) Det måtte vi gjøre med førstemann, han var kun ved bleieskift han våknet ordentlig. Ville ikke latt ungen skrike av sult for min egen del...

Skrevet

Jeg har hørt at de nyfødte som spiser så ofte er veldig "smarte" for de sikrer seg en god melkeproduksjon for fremtiden...vi hadde det sånn her i stua også...spesielt på kvelden kunne jeg legge han til puppen hvert 3.kvarter....svigermor og gamle tanter forsøkte å fortelle meg at han måtte få skrike og at jeg ikke kunne amme så ofte...jeg blåste i de!!!jeg kunne trøste han m puppen og vi koset oss veeeldig...han har lagt på seg akkurat som han skulle,verken stor eller liten...og her har det vært godt med melk frem til han ikke ville ha mer ved 9 mnd ca, Ja,det er slitsomt...men rutinene kommer etterhvert,så hold ut og kos deg!!!

Skrevet

i begynnelsen følte jeg at jeg ikke gjorde noe annet enn å amme og skifte bleier :) Så det er helt vanlig. Var sånn i 6 uker før det tok litt lengre tid mellom hvert måltid. Nå er han snart 3 mnd og nå kan det gå 2timer før neste måltid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...