Gå til innhold

Vasker dere mest på 40 eller 60 grader?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har til nå vasket det meste på 60 grader, med unntak av ull selvsagt.

Men lurer på om jeg kunne vasket mer på 40 grader, blir det rent nok?

40 graders programmet tar kortere tid og er mer miljøvennlig.

Ser at OMO også reklamerer med at man kan vaske rent på 30 grader.

Bruker en helt ny Miele maskin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vasker det meste på 40 grader, det blir rent det. Vasker håndkler og kluter på 95 grader og sengetøy på 40 eller 60. Ellers at av vanlig klær på 40 grader, unntatt ull selvfølgelig som vaskes på ullprogram.

Skrevet

jeg har bare kald ullvask og ullvask 30grader. hmmm, ser det står at man kan vaske noe av ullen på 40grader. er det mulig at jeg burde hatt ullvask40grader for å få bort flekker? de ser jo så møkkete ut når de er ferdigvasket på ullprogram med 30grader

Skrevet

Vasker omtrent alle klær på 40 grader og synes i hvertfall det blir rent nok. Håndklær og sengetøy går på 60 grader og kluter på 90 grader.

Skrevet

Lyse og mørke klær vaskes på 40 grader, med unntak av sambos treningskær som vaskes på 60 grader. Håndklær, kluter, undertøy, sengklær vaskes på 60/90 grader og ull vaskes på 30 evt 40 grader ullvask.

Skrevet

Håndkler, sengetøy, laken og undertøy på 60 grader samt barneklær med flekker. Ellers går bukser og topper på 40, også barneklærne uten flekker. Ull på eget program.

Skrevet

Jeg vasker sjelden klærne våres på 60 grader, de blir fortere stygge i både fasong og farge syns jeg. Men sånn som undertøy,sokker og håndklær vasker jeg på 60 hvis det er kulørt og på 90 hvis det er hvitt.

Vi har en 3 år gammel LG som er suveren syns jeg. Har også en sånn hurtigvask på 30 grader som tar 30 min,den er kjekk å bruke til klær som bare er litt flekkete,eller som ikke trenger å vaskes så lenge, som feks. regnklær og dresser fra bhg.

Skrevet

Vasker det meste på 40 grader.

Håndklær, sengetøy o.l. vasker jeg på 60 grader. Vaskeklutene til gutten går på 90.

Skrevet

Hvitt går alltid på 60, mørkt (assorterte mørke farger) går alltid på 40 og ull på 30-40. Det er de eneste innstillingene jeg bruker på maskina, hehe. Tåler det ikek det er det ikek verdt å ha.

Skrevet

Vasker allt på 40 untatt håndklær og sengetøy, det går på 60

Skrevet

Mest 60.

- Undertøy, sokkar, sengetøy, handdukar og klutar er 60* hos oss

- Gensere og bukser er 40*

- Ull er 40* maskin eller 30* handvask

- Bleiene er 60*, men får ein omgang på 90* ca 1 gang pr mnd.

Skrevet

Vasker sengetøy, vaskekluter, håndklær, boxere/truser og tøybleier på 60 grader.

Resten på 40 grader, bortsett fra ull som vaskes på 20 eller 30 grader.

Skrevet

Hehe, vasker det meste på 50 grader jeg :-) Ull går på 30-40 og håndkler, noe undertøy, vaskekluter og sengetøy går på 60-70 grader...

Skrevet

undertøy, håndklær, sengetøy og kluter på 60

bukser gensere osv på 40

ull på 30 ullprogram

Skrevet

Vasker alt undertøy og sokker på 60 grader selvfølgelig. Og da tar jeg som regel med strømebukser og bodyer.

Alt annet klær går på 40 grader. Sengetøy, håndkler og kluter går på 90 grader.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...