Gå til innhold

Mme til 6 mnd gammel baby (ammer til vanlig)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne på en antibiotikakur i kveld, og da kan jeg ikke amme de neste åtte dagene. Skal selvfølgelig pumpe, men jeg har aldri gitt mme før, så jeg vet ikke hvor mye jeg skal gi henne, og hvordan det er mest praktisk å lage den... Koker jeg vann og setter i kjøleskapet og blander med nykokt vann? Hvordan gjør dere det?

Skrevet

det jeg gjør er:

koker opp vann og heller i flasker, setter i kjøleskapet og varmer opp i micro/vannbad når han skal ha mat. Har riktig mengde pulver i sånn pulverdispenser, kan også bruke en annen flakse eller en liten boks å ha pluver i:) bruk en trakt hvis du ikke har pulverdispenser, så sliper du søl;)

Når det gjelder mengde, kommer det jo litt ann på om hun spiser grø og annen mat ellers. Men det jeg gjorde når jeg var usikker på mengde mme, var at jeg blandet opp til 200 ml (180 ml vann og 6 skjeer pulver NAN 2) og lot han drikke til han var mett:) Du må bare prøve deg frem;)

Skrevet

hva er dette for noe tull fra legen?

Jeg hadde antibiotikadrypp på sykehuset i 1,5 uker og pumpet/ammet

har siden hatt diverse pencilinkurer og ammet.

legen bør jo kunne gi deg en type som ikke skader barnet!

det aller enkleste (om man ikke tenker penger), er å kjøpe ferdigblandede kartonger......

Skrevet

jeg ammer stort sett, men av og til har det blitt litt mme - i følge pappaen er det ikke noe tvil om når hun er mett!

(renner og søler, tuller med smokken, lager lyder mv)

Skrevet

Jeg får nok bare prøve meg fram. Har kjøpt småfolk mme, og det står ikke noe om mengde, så da lager jeg stor porsjon de første måltidene. Jeg har fått betennelse i kjeven og må ha to typer antibiotika, og den ene kan ikke brukes med amming, kunne jo latt være å ta den, men da vil ikke den andre ha like god effekt (var beskjeden jeg fikk). Jeg er heldigvis i den situasjonen at jeg har litt morsmelk i fryseren også, så hun får nok en flaske med det hver dag også, avhengig av hvor mye hun tar. Også spiser hun tre måltider fast føde hver dag. Skal nok gå fint, Bare jeg som syns det er litt slitsom og litt trist å ikke kunne amme, selv om det bare er noen dager. Litt redd hun foretrekker flasken etter dette, men det får så være.

Skrevet

Koker opp ønsket mengde vann år jeg skal gi flaske. Kaldt vann tar jeg fra springen (jenta mi er 6 mnd). Lar det renne en stund så det ikke er gammelt rør-vann. Går super fort! Skal vi ut på tur tar jeg meg ferdig temperert vann på termos :)

Skrevet

Lager forresten og stort sett 200 ml, så spiser hun det hun orker. Noen ganger må jeg til og med lage mer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...