Gå til innhold

2 spørsmål...trenger hjelp fra noen flinke husmødre..

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Noen som har oppskrifter på enkel og grei barnemat som kan fryses ned i porsjoner? har lyst å lage hjemmelaget mat til jenta mi:)

2. Noen som har oppskrifter på mat/ middager jeg kan lage mye av og så fryse ned? tenker på til oss voksne altså..

gjerne enkle og billige middager:)

takker for svar på forhånd!!

Videoannonse
Annonse
Gjest nickedokka
Skrevet

Er ikke akkurat noen gourmet, men kan jo fortelle hva jeg har i fryseren nå=)

Tomatsaus/suppe

Lag jevning av olje/smør og mel, spe med litt vann og en boks tomat. La det koke, evt med grønnsaker i (jeg hadde i en gulrot og noe brokkoli), mos i stavmikser. Jeg hadde også i litt hvitløkspulver: Da har jeg enkel saus til alt av potet/ris/pasta og kjøtt/kylling.

Med litt spennende krydder har du jo ferdigsaus til voksne også her.

Jeg har også noen beger med kokt laks, ferdig blandet med kokt potet og grønnsaker. Men det ble litt kjedelig og slett ingen favoritt for junior.

Skrevet

TIl voksne:

Liker du fiskegrateng? Lag en tykk hvitsaus med kardemomme,salt pg pepper i, bland med trekt torsk og makaroni. Ha i aluminiumsformer(får du kjøpt billig på europris e.l) og ha over kruskakli eller brødsmuler. Lager bestandig masse slik at jeg kan fryse ned noen porsjoner:-)

Når det gjelder barnemat er det et forum her som heter kostholdsdebatten, der er det ei som har lagt ut ei stor liste med barnemat! Det er også mange oppskrifter på barnemat.com

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...