Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #1 Skrevet 13. november 2008 Heisann, jeg lurer på en ting. hvor stor sannsynlighet har fosteret for å overleve hvis en røyker 20 røyk daglig..?? Kjenner ei som gjør det som er gravid, og jeg er litt bekymret...
Anonym bruker Skrevet 15. november 2008 #2 Skrevet 15. november 2008 Nå snakker du jo som babyen dør uansett når mor røyker.Nei,sånn er det nok ikke.Det er risikoer som astma,lavere fødselsvekt etc... Den overlever nok.Jeg har røyka min 20 røyk til dagen med mine 4 barn og de er friske og raske alle sammen.Kjenner også til fler som har gjort det ... og det er mange her inne på forumet som som også røyker 20 til dagen. Ikke stolt av det,men ikke gå rundt å tro at man dreper ungen ... Da har du ikke fulgt med i timen. Grunnen til at du er anonym var vel mest sannsynlig for at spørsmålet ditt angikk deg selv...
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #3 Skrevet 18. november 2008 hei, ok... hmm Nei jeg har ikke fylt med i timen for jeg røyker ikke selv... Jeg vill bare at ikke venninnen min skal miste barnet.. Jeg ønsker ikke henne vondt! Men ja jeg trodde barnet kunne ha en større sannsynlighet for å ikke overleve om en røyker i svangerskape.. å det er ikke vits å ha en sur stemning her...for det er jo e grunn for jeg lurer.. Jeg må nå få lov til å spørre.. =S
Lellemor Skrevet 24. november 2008 #4 Skrevet 24. november 2008 har faktisk aldri hørt om NOEN som har mista ungen på grunn av røyking..
prinsessenr2 Skrevet 11. januar 2009 #5 Skrevet 11. januar 2009 Du kan lese innlegget "FAKTA om røyking i svangerskapet", som er ekte fakta og ikke ting som folk har henta i sitt eget hode, som mye annet her i diskusjonsforumet. Der står det bla om økt fare for abort ved røyking i svangerskapet. Lykke til med å motivere din veninne til å slutte å røyke, eller kutte ned så mye som mulig.
Plikkert70 Skrevet 11. februar 2009 #6 Skrevet 11. februar 2009 Det er vel ganske kjent at sjansen for prematur, tidlig abb øker hos røykende, Røyket selv dette sv skapet til uke 20, Det er jammen ikke lett å slutte, bestemme seg for det, men den følelsen over å mestre det å slutte er himmelsk deilig. Lykke til til dere som prøver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå