Gå til innhold

Noen med baby med ujevn hjertefrekvens?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på UL i går fordi jordmor oppdaget at babyen hadde ujevn hjertefrekvens (er i uke 39). Legen sa at dette var vanlig og et "modningstegn", men er likevel dritbekymra. Vanligvis går dette over etter fødselen, men en liten andel får veldig høy hjertefrekvens også etterpå...1% ellerno... Noen med erfaringer?

Fortsetter under...

Skrevet

En av mine hadde dette, altså veldig uregelmessig puls. Det ble oppdaget på fødestua, etter at jeg kom inn med vannavgang. Legene ble bekymret og tok ultralyd og diverse prøver inne på fødestua, men de valgte å la meg føde normalt. Og ut kom et barn som hadde det veldig bra, scoret 9- 10 på apgar.

Jeg fikk også beskjed om at den uregelmessige pulsen som oftest forsvinner rett etter fødselen, men det gjorde den ikke hos barnet mitt. Vi gikk til hyppige kontroller de første månedene, men plutselig en dag var hjerterytmen helt normal, helt av seg selv. Etter det har vi kun vært på en kontroll som vi selv spurte om vi kunne få da barnet var 3-4 år, men kun normale funn. Det ble konkludert med at barnet hadde vokst det av seg.

Dette er ikke for å skremme deg. Jeg ville bare fortelle at det kan gå veldig bra selv om barnet ditt har uregelmessig puls, også etter fødselen. Det var forresten ingen som kunne se det på babyen at hun hadde uregelmessig puls, like aktiv og blid som andre unger. Ikke senere i utviklingen heller

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...