Gå til innhold

Babyen min har fått mindre matlyst, hva kan det være? (Ca. 3mnder)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er litt nysgjerrig på hva det kan være siden babyen vår har fått mindre matlyst. Vi gir hun Hipp MME ca. hver tredje time. Og vi har holdt oss på samme dose som er 145ml. Denne dosen har hun fått veldig lenge. Hun har lagt godt på seg, og vokst bra i lengden. Og har alltid vært veldig glupsk og glad i å spise.

Men nå de siste dagene har hun ikke hatt noe særlig matlyst virker det som. På noen tider i døgnet så spiser hun opp alt i flasken, mens andre så spiser hun kun opp litt som f.eks 50ml. Hun er urolig, vrir seg, prater,smiler,kikker rundt seg mens hun liksom skal spise. Så det virker jo ikke som hun er sulten.

Hun er ellers blid, babler, smiler, sover støtt og stadig på dagen osv.

Hva kan det være?? I og med at hun har spist opp alt tidligere, mens nå spiser mye mindre, og virker ikke noe særlig sulten på ulike tider i døgnet..

TAKK FOR ALLE SVAR:D

Skrevet

Tror ikke du skal stresse så mye med det jeg! mini her er 4,5mnd og får også hipp mme...og her er det stor forskjell i hvor mye han spiser fra måltid til måltid! Noen dager drikker han hele flaska til alle måltider mens andre dager kanskje bare en eller to ganger! Tror dette er veldig normalt! Så lenge hun legger på seg og er blid og fornøyd er dette gode indikasjoner på at hun har det bra! Tror også jeg leste et sted at ved 3-4mnd alder var det normalt at de små kunne bli litt distrahert under måltidene....tenk på alt det nye de skal finne ut av og oppdage?! Tror du kan ta det helt med ro :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...