Gå til innhold

Noen kjente her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei,

Endelig kan jeg flytte over fra BIM. Fødte for 6 dager siden, 6 dager over UL termin, på dagen til unnfangelsesdatoen :D

Kjip og hard fødsel som endte i keisersnitt med verdens søteste lille gutt som er helt perfekt!!!

Ammingen går så som så, vi må foreløbig suplere med erstatning men håper å fullamme om litt. Mer og mer melk for hver dag.

Noen andre kjente fra BIM her??? :)

Skrevet

Hei :-) Gratulerer med den lille!

Jeg er superfornøyd med å være her jeg også, og at tiden på bim endelig er over (for denne gang...?). Gutten vår kom 20 dager over ul-termin, så måtte vente leeenge. Hva skjedde under fødselen siden det endte i keisersnitt, da? Det med amming er ikke bare bare har jeg skjønt. Før han ble født hadde jeg ingen tanker om at det kunne være så vanskelig og så mye styr med det.... Men er jo verdt å pese litt for å få det til da.... :-)

Skrevet

Hei hei husmus, og velkommen etter inn hit!

Vi hadde termin ganske tett vi da, jeg hadde 26.10, men fødte to uker før tiden, så jenta mi er faktisk 1 mnd gammel idag allerede=). Men hørtes jo ut som om du hadde en dramatisk fødsel, hva skjedde..? Du fødte på Riksen du også, var d ikke slik...? Kjempefornøyd m ammehjelpen jeg fikk på barsel der, selv om de var totalt fullbooka de dagene (fullmåne), så var litt kaos, og tror de ansatte hadde litt vel mye å gjøre..

Den første tida m baby fyker sannelig fort avgårde, og amminga tar på både tid og krefter må jeg si (overraskende hvor mye tid d tar, føler at jeg sitter og ammer hele dagen omtrent..). Men amminga fungerer forsåvidt greit, tror jeg har nok melk! D var ammeskjold som ble redninga for min del=)

Skrevet

..og grattis m lille gutten din selvsagt, ammetåka ligger fortsatt tykk her i heimen ja;)

Skrevet

Grattis til dere også! Ja terminen min var jo 1 november men gikk 5 dager over, iflg det jeg tror var unnfangelsesdatoen så skjedde det faktisk på dagen, så gudene vet! Godt å endelig komme seg inn hit og litt nervepirrende å skulle ha ansvaret for dette lille mennesket helt alene! Hva vet vel vi om noe som helst baby?? Føles i hvert fall litt sånn :D

Lillepus - nei det er helt utrolig at det skulle være så vanskelig da!! Han begynte veldig bra, og dagen vi egentlig skulle hjem var det full streik. Han hadde en dag på sykehuset hvor han ikke skulle suge i det hele tatt så jeg tror jeg har prøvd hver eneste teknikk som finnes inkludert hjelpebryst, ammeskjold osv, men nå suger vi bra igjen, så det er bare produksjonen det står på, så her skal alt av ammete og kjerringråd tas i bruk!!

Fødselen føltes ikke så dramatisk, den var kanskje det, men for meg var den bare helvetes vond, og overhodet ikke slik jeg trodde smerten ville være. Iflg jordmoren jeg hadde så fikk jeg latterlige sterke rier helt fra 1 cm åpning, og det var neimen ikke 5 eller 10 minutter gjennom de, de kom jaggu hvert 40 sekund!!

hele seansen tok ikke så lang tid, var på sykethuset klokken 23, da gikk vannet på ordentlig til 9 cm kl 07 tror jeg, men det varte helt til 11.30 før de tok keisersnitt og da var lykken fullkommen! Fordi jeg hadde så kjipe rier så jordmoren "løy" til anestesilegen og ordnet epidural på 2 cm åpning! Problemet var at han ikke var festet og lå kjempehøyt i bekkenet og kom aldri ned, noe som førte til at da jeg kom til 9 cm var det full stopp! Fosterlyden falt hver gang de prøvde å øke dryppet og etter å ha prøvd å fire (?) timer så bestemte de seg for hastesnitt og jeg har aldri vært så lykkelig. Det føltes ut som han holdt på å krype ut av halsen på meg og jeg overtalte den nye jordmoren til å sette en tredje booster på epiduralen så jeg fikk noen skjelvinger som ikke lignet grisen, men jeg forelsket meg igjen i anestesilegen og spinalepiduralen og har vel aldri vært så lykkelig noen gang som da jeg lå på oppvåkningen og fikk alt av drugs! D:

lykkeli&gla-mamma til Frøya=) - Jeg ELSKER Riksen! Jeg hadde et helt fantastisk opphold der og skulle gjerne tatt med meg alle hjem.

Det er spesielt noen der som skulle hatt en medalje for den jobben de gjør. Jeg har nesten vanskeligheter for å tro at de er like søte alle andre steder, men det er de sikkert!

1 måned allerede! De er like bissie der nå, folk lå faktisk på gangen og ventet på rom så de var nok ikke helt forberedet på en fødeboom i november! Det er vel i utgangspunket den måneden det fødes færrest barn!

Det var rart å dra hjem i dag, og enda rarere å være her. Hva gjør man når luftsmertene setter igang og du har smittet mannen din med barseltårer?!

Oi, dette ble langt, sånn går det når den lille sover på brystet, da er det ikke annet å gjøre!

Lykke til videre dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...