Gå til innhold

Fordeler/Ulemper ved å være tykk vs tynn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tynn:Fordeler

-Klarer å henge med ungene mer.

-Lettere for å være spenstig/trening

-Lettere for å få jobb

-Lettere å slippe unna bøter:-)

-Mer livskvalitet, mindre sjanse for å få sykdommer.

Ulemper:

-Kan bli lett dyttet over ende

-Orker ikke spise så mye man har lyst til

Tykk:Fordeler

-Unnskyldning for å spise masse mat

-Unnskyldning for å sitte mer

Ulemper:

-Kan bli sett ned på

-Klarer ikke henge etter eller være med på aktiviteter

osv.....

Skrevet

Er man tynn får man vondt i rompebeina når man sitter for lenge

Skrevet

Ulemper ved å være tynn:

- Klær sitter ikke bra på kroppen.

- Man fryser lett.

- Man blir uglesett og folk tror man har spiseforstyrrelser.

Skrevet

Har man lettere for å få jobb som tynn? Er det slik at tynne spiser mindre enn tykke? Blir man sett ned på om man er tykk? Bedre liskvalitet som tynn?

Hehehe, du har nå noen rare oppfatninger du, HI;) Lykke til med... alt det der.

Skrevet

Jeg tror ikke på det at man fryser lettere når mann er tynn. Det er fra person til person. Noen er varmblodige.

Ulemper med å være tykk:

- Folk dømmer deg fortere, regner med du eter som en gris

- Ser sjelden fin ut i mote tøy

- Vanskelig å finne penkjoler

- Mobbing

Ulemper med å være tynn:

. Folk tar for gitt at man er lykkelige

- Folk gjør ett stort nummer av at man spiser mye til middag

- Misunnelsen fra andre kan fort gå over i drittslenging

Skrevet

Jo tro meg, når du står på kontorer hvor ansettelse pågår i allefall med barn så er tykkelsen med i diskusjon til tider.

Tynne mennesker har som fortere metthetsfølelse enn tykke.

Jo ofte har man lett å se ned på noen tykke.

Skrevet

Jeg kjenner mange tynne/slanke som spiser ENORMT. Hvis jeg hadde spist alt det der, ville jeg vært stor som en hval. Jeg har aldri opplevd at størrelse har noe med ansettelser å gjøre. Heller motsatt. Er du pen og tynn/slank, og attpåtil er pen, tror noen du er dum også. Kjenner også enkelte, som virkelig er tykke, som virkelig er aktive, og ikke har noen problemer med å bevege seg. Det er de som ser ned på tykke, som har problemer. Vekt spiller vel ikke så stor rolle, det har med trivsel og helse å gjøre, begge veier.

Skrevet

Ja, tynne får lettere jobb (når jeg sier tynn så mener jeg ikke FOR tynn), de spiser mindre (som regel) og pga mobbing, at folk ser ned på/overser de tykke kan du også si at de tynne har bedre livskvalitet. Det får de jo også gjerne fordi de kan bevege seg optimalt, får ikke pusteproblemer med å løpe opp en bakke, kan gå med de klærene man ønsker, osv osv.

Så HI har ikke spesielt rare oppfatninger, nei. Det er slik det er, det, anonym 17.01.

Skrevet

Klart man alltid kjenner noen. Generelt får man en dårligere livskvalitet pga fedme. Det fører med seg evt smerter, sykdommer og mange andre belastninger.

Jeg sier ikke at jeg ser ned på tykke, men jeg sier at tykke ofte blir sett ned på. To vidt forskjellige ting og tro meg, selv om folk ikke sier det direkte så er emne oppe ofte i jobbsøknader.

Skrevet

Tøv. Jeg er slank og får høre at jeg er pen. Har i tillegg blondt hår, og liker å kle meg vel og se bra ut. Jeg er i tillegg smart, men det er det ikke alle som tror. Jeg har opplevd at tykke, og andre som har et mer kjedelig utseende, har fått jobben framfor meg. Endel har desverre den oppfatningen at, for å sette det på spissen; er du pen er du dum, er du stygg er du smart.

Skrevet

Du får kle deg stygt og buste til håret da, når du skal på jobb intervju hehe:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...