Gå til innhold

snur babyene seg fra mage til rygg først eller omvendt fra rygg til mage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og når begynner de med dette??

Skrevet

Min snudde seg fra mage til rygg først. Gjorde det ganske tidlig, fordi han ikke likte å ligge på magen, husker ikke helt når.... 4 mnd kanskje... Tok en god stund før han snudde seg fra rygg til mage, 6 mnd tror jeg han var. Men det er jo veldig forskjellig da, min var nok ikke først ute for å si det sånn.

Skrevet

Det vanligste er å snu seg kontrolert fra rygg til mage først.

Første var 5 mnd da hun gjorde det første gang og andre var 4 mnd.

Skrevet

min har akkurat snudd seg fra mage til rygg, er snart 3.5mnd tror d blir en stund til han greier fra rygg til mage....

trodde fra mage til rygg var lettest jeg da men...

Skrevet

Trodde jeg også... men har hørt at de snur fra rygg til mage først.. synes det var litt rart jeg.. virker jo så mye lettere å rulle fra magen og over på ryggen.

Skrevet

Vanligst fra rygg til mage først (kontrollert),

men snuppa snudde seg fra mage til rygg først (5.5 mnd)

og 5 dager seinere fra rygg til mage.

Skrevet

begge jentene mine snudde seg fra rygg til mage först..

Skrevet

mini snudde seg fra mage til rygg når han var 7 uker gammel, og har fortsatt med dette, og nå vil han gjerne andre veien å, men sliter litt pga gips på begge bein;) Han er 4 1/2 mnd gammel.

Skrevet

jenta her har snudd seg fra mage til rygg noen ganger. første når ho var 3,5 mnd. no er ho 4 mnd.

gutten snudde seg begge veier rett etter han var passert 4 mnd.

Skrevet

her er lille gutt 3,5 mnd og har snudd seg fra mage til rygg ca 5-6 ganger=0) Han liker ikke så godt å ligge på magen=0) når han ligger på ryggen er det et par ganger han nesten har klart å snu seg også, løfter rompa opp VELDIG også;0)

Skrevet

begge mine har snudd seg fra mage til rygg først...

mini gjorde det fra han var 2 mnd til han var litt over 3 mnd. da sluttet han. så begynte han igjen da han var 4.5 mnd. og 5 mnd snudde han seg fra rygg til mage...

Skrevet

Jr snur seg fra rygg til mage, og har gjort det siden han var 3,5 mnd. Og så er han ganske festlig, for han blir rasende fordi han ikke klarer snu seg tilbake. (Er 4 mnd nå) He, he. Ganske søt!

Skrevet

Snuppi snudde seg fra rygg til mage første gang da hun var 3 mnd. Nå er hun snart 4 mnd, og den ene armen er fremdeles litt "låst" under henne når hun snur seg rundt. Jeg har sett henne snu seg fra mage til rygg kanskje 4 ganger. Jeg vet ikke hvor kontrollert det er da.. :) Det ser jo mest ut som om hun blir ustø på armene og slenger seg til siden for så å åle seg videre rundt. :)

Skrevet

Det er nettop det at det er så lett å tippe over/rulle fra mave til rygg som gjør det så vanskelig å snu seg kontrolert den veien. Hodet er mye tyngere enn kroppen når de er så små, og det gjør at de tipper så lett over.

Om vi skulle regne slik var jentene mine noen uker da de TIPPET over fra mave til rygg. Men dette telles ikke som kontrolert snuing. Begge mine var ca. 6 mnd da de snudde seg denne veien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...