Gå til innhold

Hva synes dere??

Anbefalte innlegg

Har en gutt på snart 5 og en på to og et halvt. Den eldste vil gjerne at lillesøster skal hete Sunniva. Det er jo et pent navn. Men jeg vil gjerne ha dobbeltnavn siden begge gutta har det.

Sunniva Elise?

Ane Sunniva?

Sunniva Marie

Flere??

Ellers har vi lyst på

Mia Kamilla

Ane Kamilla

Silje Kristine

Synne Kristine

Ane Helene

Mari Helene

'

Noen synspunkt??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139100219-hva-synes-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Sunniva Elise - litt tungt hvis begge skal brukes

Ane Sunniva - litt mye -ne -nia

Sunniva Marie - var pent

Mia Kamilla - litt tungt når begge slutter på -a

Ane Kamilla - var pent

Silje Kristine - pent og klassisk

Synne Kristine - min favoritt. Synes det er kjempefint

Ane Helene - pent, men litt tungt med like endelser. (Det har jo Synne Kristine også, men jeg synes ikke det er så merkbart.)

Mari Helene - veldig fint

Ville tatt Synne Kristine eller Mari Helene=)

Takk for mange svar.. Mine to gutter heter Espen Aleksander og Emil Andreas. Litt av grunnen til at de har to navn og at det er på E og A er at begge bestefedrene døde mens jeg gikk med førstemann. De het noe på E og A. Så vi ville kalle opp igjen etter dem. Men nå vil vi finne noen andre bokstaver, eller i hvertfall ikke henge oss oppi at det SKAL være E og A..

Synes også Sunniva er vanskelig å kombinere med noen andre. Ann Sunniva er jo en mulighet men det heter søskenbarnet mitt, og ønsker ikke å bruke helt samme. Mari Helene er jo egentlig opp at etter oldemor Marie/ oldefar Maurits, og Helene etter oldemor Helga/oldefar Harald... Så skal tenke mer på det...

Hvor mye vekt skal man legge på at søsken vil noe?? ang navn tenker jeg da..

Broren min, som var 7 da jeg ble født, insisterte på at jeg skulle hete Nille - sjeleglad for at foreldrene mine ga meg et klassisk og flott navn i stedet!

Jeg hadde ikke lagt noe vekt på det - det glemmer de fort uansett..

Synes Mari Helene passet veldig fint til Espen Aleksander og Emil Andreas.

Hva med Ellie Andrea?

Liker Andrea veldig godt, men syns det er litt for likt Andreas liksom. Selv om det er jente og gutt da.. Huff.. Navn er utrolig vanskelig altså.. Blir kanskje lettere når ho kjem ut, så ser man hva ho ikke kan hete hvertfall...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...