Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #1 Skrevet 13. november 2008 jeg er livredd for å ha eggstokk eller tarmkreft! Jeg har smerter hver dag i magen, stikkende brennende smerter. Når det er på det verste begynner jeg å blø.. Kjenner ofte trykk i magen som gjør vondt.. det kjennes ut som jeg har en stein inni der og det gjør vondt når jeg går, da "dunker" det i den "steinen" hvis noen skjønte det hehe nesten som når man har vondt i hodet og det kjennes ut som hjernen er løs inni der hvis du skjønner.. veldig vondt å forklare.. Jeg har vært flere ganger til lege men de finner ikke ut av noe.. vises eggstokkreft på en celleprøve eller er det livmorkreft som vises der?? Er konstant forstoppet også.. går på do 1-2 ganger i uken. Jeg hadde en periode det gjorde grusomt vondt å gå på do. Det gjorde så vondt i magen at jeg begynte å grine når jeg satt på do og det var vanskelig å si om jeg måtte spy eller bæsje.. men dette er litt bedre nå.. Noen som har opplevd noe lignende?? Jeg har ikke nevn noe til legen om avføringen min, tenkte ikke på at det kunne ha noe betydning men har googlet og lest litt og nå skal jeg nevne det.. har lest at trykkfølelser kan være svulster og at de andre symptomene mine kan være kreft og jeg er redd.. noen som har opplevd det samme? blir veldig takknemlig for svar
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 Hei! Jeg kan fortelle deg at jeg har opplevde det samme og at jeg fremdeles gjør det. Men det er nok ingen trøst. Hvorfor er det eggstokk- eller tarmkreft du er redd for? Tarmkreft kan delvis (!!) vises på en blodprøve (CEA, tumor-markør), men som jeg har fått beskjed om en del ganger; du er for ung til å ha det.. (jeg vet ikke hvor gammel du er, men jeg vil anta at du er relativt ung). Eggstokkreft kan de påvise ved innvendig ultralydundesøkelse. Men vet du hva; jeg tror ikke alle de underlige, diffuse symptomene dine skyldes kreft. Lever du et hektisk liv? Er du mye bekymret? Bekymring kan sette seg hvor som helst i kroppen. Jeg påstår ikke at det er det plagene dine skyldes, men ettersom legen ikke har funnet noe... Og; Les IKKE om kreft på nettet!!! Det er livsfarlig - du blir syk av det.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2008 #3 Skrevet 3. desember 2008 Takk for svar Bestefaren min døde av kreft i magen i ung alder.. dem fant ikke ut av hva det var før det var for sent.. Jeg er 25 år..derfor er jeg redd for det + at jeg har denne tunge klumpen i magen min og avføringen har forandret seg. Det at bestefaren min døde av kreft i magen fikk jeg vite for et par dager siden.. og gjør meg jo enda mer urolig.. Jeg vil ikke kalle store smerter i magen diffuse symptomer. Blødningene har også blitt verre. Jeg kaldsvetter og skjelver og så blør jeg masse, klart blod. det holder på ca 1/2 time så stopper blødningen og jeg blir litt bedre men veldig redusert resten av dagen.. dette har skjedd tre ganger.. har time på kirurgisk nå til fredag og jeg gruer meg veldig, samtidig som jeg gleder meg for jeg håper jo dem finner ut av hva det er og at det er noe som ikke er alvorlig og kan fikses på Jeg er ingen hypokonder, jeg hater å gå til legen! Jeg har bare vært til legen med to ting i hele mitt liv og det er ryggen min etter en fallulykke og dette... Jeg føler meg som en hypokonder av og til siden smertene ikke kan forklares.. det føles ikke bra og det gjør at jeg ikke sier alt om hvordan det føles.. Men de har ikke sjekket magen min bare underlivet, men jeg synes det er så rart det skulle være magen når jeg har de blødningene.. men jeg er ingen lege så jeg får vente å høre hva dem sier.. Du som har opplevd det samme, vet du hva det er ? Jeg klarer ikke å leve med dette, det gjør for vondt og jeg er sengeliggende enkelte dager..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå