Gå til innhold

når skal man fortelle det???

Anbefalte innlegg

Når skal man egentlig fortelle det til arbeidsgiveren? Begynte i ny jobb for kun kort tid siden, og gruer meg veldig til og fortelle dette.

Denne graviditeten var overhodet ikke planlagt( men er superønsket for det!), og er jo allerede 3mnd(veldig usikker termin...) på vei tror legen min. skal til jordmor den 26\11 så får vel kanskje ultralyd da og får vite llitt mer håper jeg....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139099843-n%C3%A5r-skal-man-fortelle-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjefen min ville i allefall seinest vite om graviditeter 3 mnd før man går ut i perm, hvis man ventet så lenge med å fortelle det, så ville hun ha søknad om perm samtidig.

Med tanke på at man må få inn vikar.

Det er kanskje like greit å få det overstått??Venter du lenge er det vere for arb.giver å planlegge frem i tid, så mest fair å si det snart. De kan ikke straffe deg for å bli gravid, uansett hvor kort du har jobbet. Sånn skjer. Men er du unvikende om å si det kanskje de reagerer mer.....vet ikke?? Vær avslappet og åpen om det, så har de ihvertfall ikke noe å ta deg på der.

Lykke til!!

hei du ,

jeg begynte også i ny jobb nettopp, fikk kontakten to uker før jeg selv viste jeg var gravid. Litt flaut ..men men...

Jeg fortalte det til sjefen og han sa ingenting da, men nå er han "vanlig" igjen ....de har da koner hjemme som vet å sette de på plass om de reagerer med ett utbrudd... hehe

Fortell det du , så er du ferdig med det !!!

det gjorde jeg ,... og nå er jeg tusen kg lettere

Tusen takk for svar:)

Har spurt og fått fri fra jobb pga legetime den 26\11, skal til jordmord da( bare sagt jeg skal til legen jeg da) så tenkt jeg skulle fortelle det etter jeg hadde vært der da, er det en "smart" plan? Men han sjefen min virker som en veldig veldig snill fyr så tror egentlig at det går bra, men gruer meg for det.

man har ikke plikt til lå fortelle det med en gang, men det er ikke så mange måneder til det kommer til å vises likevel?

man må informere arbeidsgiver i god tid før permisjonen heter det... husker ikke helt hva som står i loven, men tror ikke det var mer enn 3-4 uker før permisjon, faktisk. Men arbeidsgivere har helt sikkert lyst å ha bedre tid på seg. Men uansett -det synes jo at du er gravid lenge før den tid, så en eller annen gang må man jo fortelle.

Det jeg mener å si da, er at du kan vente en stund, til ting er mer sikkert, du vet hvor langt du har kommet osv. :)

Annonse

Fortalte da jeg var 12 uker på vei. Ny jobb jeg også, siste mens ca samtidig som første arbeidsdag.. men reaksjonen var veldig koselig- sjefen ble så omsorgsfull :D

Anledningen bare hoppet fram så jeg fant ut det var like greit, hadde gruet meg men hoppa i det. Mannen har hatt sååå lyst til å si på sin jobb og ventet på meg så han tok det samme dag et par timer etter meg, hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...