Gå til innhold

Hva tror dere om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg lurer på hva dere med PCO(S) som har vanskelig for å bli gravid har tenkt til å gjøre etter at dere er ferdig med å få barn. Skal dere bruke p-piller, feks Diane for å stabilisere sykdommen,eller ikke bruke noe prevensjon? Tenker at feks jeg har veldig lange sykluser uten EL,at det da er veldig greit å ikke ha mensen så ofte.Med p-pille bruk får man jo mensen hver mnd. Er det ok å ikke bruke noe og ikke få mensen? Hva gjør/skal dere gjøre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke jeg vil putte de hormonene i kroppen min igjen..

Så hvis nr 2 kommer veldig raskt, uten hjelp, så tror jeg nok heller at vi får gå på kondomer..

Men sånn som det er nå, så er det ikke noen reell mulighet å bli gravid uten pergo for meg, så kanskje vi bare satser på å hoppe av i svingen..

Skrevet

Altså, vi prøver fremdeles på nr 1, så vet ikke om jeg blir gravid i det hele tatt :)

Men hvis om atte dersom :)

NN 12:44

Skrevet

Hm... Dette har jeg ikke tenkt på engang... Men det blir nok ikke mer hormoner etter eventuelle fødsler.

Vi prøver fremdeles på nummer 1 vi, så vi krysser fingrene og håper.

Kanskje mannen min må kutte "strengen"? Det er vel det absolutt letteste...

Lykke til alle sammen!

:) fra

Skrevet

NN 12:44 igjen

Vi liker ikke sterilisering, så det blir det ikke.. Tenk om vi plutselig vil ha en til?

Men finner nok på noe :)

Så vanskelig det er å bli gravid nå, så skulle det ta seg ut om det bare renner ned med unger etter denne første.. hehe :)

Skrevet

Vi har ikke barn men bestemte oss for 3 år siden å gi opp prøvingen, orket det ikke og synes ikke all kavet og hormonene var verdt det.

Vi ønsker oss ikke barn men vi bruker ikke prevansjon.

Det har vi ikke g jort mer eller mindre siden begynnelsen, uten at ting skjer.(11 år)

Selv om jeg har el innimellom nå takket være behandling hos oteopath, tror vi sjansene er minimale.

Jeg tåler ikke p pillen, blir deprimert. Så alt som inneholder hormoner er ikke noe jeg kan bruke.

Kondomer er lite sexy og godt og pessar.. eh nei jeg tror IKKE det nei.

Så vi satser påa t ingenting skjer.

Skrevet

Vel, jeg vil nok begynne på diane igjen, for å dempe symptomene litt. Kan jo bare hoppe over mensen og gå rett på neste brett i ny og ne, men jeg synes egentlig ikke det er noe pes med mensen...

Skrevet

Jeg begynner nok på Diane igjen etter jeg er ferdig med å amme denne gangen. For å dempe symptomene, ja. Har mye kviser, endel hårvekst og legger fort på meg uten behandling. Dette forsvinner så og si helt når jeg går på Diane.

Jeg har også lest at å ikke få mensen ikke er bra. En bør ha mensen iallefall noen ganger i året, hvis ikke kan slimhinnen i livmoren bli så tykk at i værstefall kan en få livmorkreft.. :s

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...