Gå til innhold

gift, utro, gravid...

Gjest

Anbefalte innlegg

Trenger bare å få ut noen tanker om livet mitt om dagen, jeg er gift, men siden i sommer har jeg hatt et forhold til en annen, en flørt jeg trodde ville gå over fra begge sine sider, men den gang ei og med en mann som er mye borte og lite glede oss i mellom var det lett å få føleleser for den nye som viser stor interesse og medfølelese på alle plan.... det ligger mye bak dette "side" forholdet som jeg ikke orker å skrive om her, men jeg har luftet tanken på å være litt alene for å prøve å finne fram til de rette følelesen for rett person, jeg er ikke sikker på noen ting for tiden. Tatt i betrakting av at vi har to barn sammen er dette veldig vanskelig, vil ikke ødelegge for gullene mine... Har nå funnet ut at jeg er gravid, men ikke med han jeg er gift med det er jeg 100% sikker på. Føler jeg ikke har noe valg i hva jeg skal gjøre! Selv om innerst inne tenker jeg tanken på å beholde.... Det følger så mye spørsmål og tanker med rundt dette... noen som har vært i samme situsasjon?

Er du ute etter å dømme, ikke svar på innlegget, jeg er voksen og fullstendig klar over min situasjon:)

Fortsetter under...

Jeg hadde tatt abort.. jeg har også gjort det da jeg har blitt gravid TRE ganger da jeg har vært utro. Jeg vil jo ha samboeren min og vi har ett barn sammen.. kunne ikke levd med den samvittigheta og lure han til å tro det er hans.. heller ikke tatt sjansen på og si det.. da drar han jo.. som regel gjør de det.. Nei da er det det beste for alle parter og fjerne barnet og vil du ha fler prøver du på nytt igjen med mannen din! men up to you..

:)

lykke til

Nå ba HI om at det ikke skulle dømmes.. Jeg vet at du ikke sa noe om HI, men allikevel. Går det ikke an å holde sånt for seg selv og heller hjelpe?

Jeg er enig med nr2 her; ta abort hvis det er det du føler sterkest for. Dette blir så vanskelig uansett hvordan du vrir og vender på det. Og ekteskapet ditt blir (nesten) GARANTERT ødelagt hvis du beholder. De barna du har idag er vel tross alt viktigst?

Lykke til med valgets kvaler!

Jeg synes ikke graviditet som følge av utroskap er et sunt utgangspunkt for et svangerskap. Jeg tenker her på den mentale helsa di...pass på så du ikke ender i en depresjon eller noe.

Om du skal beholde barnet eller ikke, har jeg ingen formening om, men jeg hadde ikke gjort det...

Vet ikke hvor mye du vil ha igjen for å prioritere mannen din foran barnet i magen. Er ekteskapet ditt egentlig liv laga? Det jeg vet er at barna dine er det eneste som er konstant her i livet, den eneste relasjonen som ikke kan brytes.. Og viss forholdet til mannen din uansett ryker, vil du da ikke angre fælt på at barnet i magen måtte bøte med livet?

Annonse

Hei Lille håp! :)

Jeg har ikke vært i din situasjon da, men jeg syntes at du skal beholde om det er det du vil innerst inne. En abort fjerner ikke disse problemene dere er i nå uansett. Du har jo absolutt et valg. Alt dette kommer nok for en dag uansett.

Jeg tror at du ødelegger mer for barna dine med å være utro mot faren deres, enn å ta tak i problemene og evt. bryte opp familien.

Jeg ønsker deg lykke til uansett hva du velger å gjøre! :)

Hei kjære deg! Var i samme situasjon for noen mnd siden... Det var utrolig tøft, jeg fortalte alt til mannen min , og bestemte meg for abort, selv om jeg altid har vært veldig sterk imot det! Når jeg tenker tilbake var jeg helt utafor meg selv, og klarte ikke tenke klart! Jeg spontanaborterte for første gang i mitt liv i uke 5.... så slapp å ta den vanskelige avgjørelsen... Om jeg hadde tatt abort vet jeg at jeg altid ville ha angret på det, og er så gla idag for at jeg ikke har det på samvittigheten, for det ville gjort meg veldig syk!

Håper du følger hjertet ditt uansett hva du gjør! Og om du tar abort, hva vil det gjøre med deg?

Lykke til, tenker på deg!

Mange klemmer fra meg

Jeg ville beholdt barnet. Ekteskapet kan ikke være det sterkeste siden du er utro mot mannen din. Du har en familie og er allikevel utro.

Dømmer deg ikke men kan ikke se for meg at det er et ekteskap å ta vare på.

Uansett om du tar abort eller ikke vil sannheten om utroskapet komme for en dag. Da er det synd at et foster må bøte med livet.

Skjønner at du er i ditt livs vanskeligste situasjon og ønsker deg lykke til uansett utfall..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...