Gå til innhold

festing og fødsel!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Jeg var hos jordmor i går og fikk beskjed om at hodet var delvis festet, men som jordmor sa så kunne man ikke antyde når fødselen skjedde alikevell. Det kunne feste seg allerede i uke 32-33. Så at det skjer innen 3 uker er vell ikke helt sikkert, men så klart det kan jo skje også. Vi i desemberforumet begynner jo å nærme oss slutten.

Det eneste som kunne indikere at fødselen snart var i gang var at slimproppen gikk, men det kunne også ta ei uke etter at den hadde gått før fødselen startet.

Hodet på min lille engel har vært festet siden uke 33, er 38 nå om noen dager. Ingenting har skjedd her enda. Legen sa at det var en viss sannsynlighet at hn kom tidligere da, men jordmr sa at det ikke hadde noen betydning. Tror kanskje legen min sa det fordi han veldig godt forsto at det var det svaret jeg var ute etter. ;)

Gjest Mammamoms *høygravid*

Jeg fikk beskjed om at hodet var festet da jeg var 35+1 på vei. Jeg hadde egentlig ikke forventet å høre det, så jeg ble litt overrasket, men jordmor sa dette:

"Det er vanlig at hodet fester seg tidlig på førstegang, gjerne så tidlig som i uke 33. På andre- og flergangs fester det seg ofte senere."

Ja, jeg er førstegangs. Altså tror ikke jeg at tidspunktet for når hodet fester seg og tiden for fødsel har så stor sammenheng. Men gjerne for meg om babyen vil komme litt før termin! :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...