Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #1 Skrevet 13. november 2008 Har kjøpt en quinny speedi, men ser at veldig mange selger disse "nærmest ubrukt", er de spesielt dårlig? har lest at baggen er litt liten, og det finner jeg sikkert ut av. men er det ellers noe jeg bør vite? Er min første gang, og den vognjungelen var jammen ikke liten. Syntes simo vognene virket litt "tunge" å flytte mye inn og ut av bil. For det var andre valget.
LegallyBlond Skrevet 13. november 2008 #2 Skrevet 13. november 2008 Jeg har hatt en speedi som jeg solgte fort, var ikke fornøyd men jeg har kun prøvd sportsvogndelen. Ser flere er fornøyd med den som bagvogn enn som sportsvogn. Den er god å trille (litt bred mellom bakhjulene, men går greit) og blir forholdsvis liten sammenlagt så den er grei å få inn/ut av bil o.l Minuset med sportsvogndelen er at den kun er forovervendt, og siden bagen er liten risikerer man å måtte flytte barnet tidlig over. Etter min mening var den åpen, lite lun kalesje, ikke full liggestilling og ikke så rett sittestilling, samt at den har kort sitteddel. Men ser jo at det finnes de som er veldig fornøyd med vognen også og bruker den til barn på 2 år+, så om du har kjøpt den så ikke ta sorgene på forskudd! Kommer veldig an på både brukerne og bruksområde om den fungerer eller ikke =) Og med en god pose å regnttrekk/stormtrekk på kalde dager så blir den sikkert lun nok også. Ville begynt å bruke den som bagvogn jeg, og om du finner ut at den ikke fungerer som sportsvogn så er det ikke verre enn å selge den og forsøke noe annet. Kjøpet man brukt så er det ikke sikkert man taper noe særlig på å bytte vogn =)
LilleBanan blir storebror Skrevet 13. november 2008 #3 Skrevet 13. november 2008 Vi hadde denne som andre vogn til vår gutt på 8 mnd. Kjøpte den i all hovedsak for å ha maxicosi sete på da dette ikke gikk på den andre vognen, Den er jo liten og nett, så for meg at det ble ei fin andre vogn som var lett å ta inn og ut av bilen etc. Men vi kvittet oss rimelig kjapt med vogna. Er ikke hverken full ligge eller sitte stilling. Teleskop håndtaket blir fort slarkete (hørt det av de som har brukt vognen mer enn hva vi har, jeg merket ikke noe til det) Justerringene i ryggen blir fort slitte og dermed ubrukelige. så som sportsvogn var den ikke noe for oss. Men det kan jo være den er super for deg og din lille fordi. Om du angrer og ikke har pakket den ut av esken så får du sikkert bytte. Jeg kan iværtfall ikke anbefale denne :/
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #4 Skrevet 14. november 2008 Ok. Tusen takk for svar. Får jo nesten ikke testet dette ut heller før babyen er kommet. Skulle ønske jeg var sikker. Har hørt at det er viktig med full liggestilling på spedbarn. Da er vel ikke denne vogna optimal. Det har seg jo sånn at vi har bare sportsdelen ennå, må kjøpe baggen til. Så derfor jeg spør så jeg ev. kan selge å kjøpe noe annet før babyen kommer. Noe å anbefale? som ikke er så tungt å slå sammen å få inn og ut av bil? På forhånd takk
LegallyBlond Skrevet 14. november 2008 #5 Skrevet 14. november 2008 Teutonia mistral med softbag er lett og enkel å slå sammen, blir heller ikke så veldig stor sammenlagt (større enn speedi, men mindre enn f.eks simo). Har du kjøpt speedien brukt nå nylig? Da kan du jo se om du får solgt den for samme prisen som du har kjøpt den for. Om babyen din ikke blir så stor så holder dreamibagen en stund men om du tror babyen kan bli stor ville jeg nok vurdert å heller gå for en annen vogn.
LegallyBlond Skrevet 14. november 2008 #6 Skrevet 14. november 2008 Kan legge til at vektmessig er mistral og speedi ganske like.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2008 #7 Skrevet 15. november 2008 takk for det. skal ta meg en tur på barnebutikk å se an vogner på nytt. Blir helt gal av alt utvalget God å høre andres erfaringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå